Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Nanoteknolojinin temelleri | MNT 501 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Nanomalzemelerin yapı-özellik ilişkisini anlarlar |
2. Nanomalzeme özelliklerinin temelindeki bilimi tanımlarlar |
3. Nanoteknoloji malzemeleriyle ilgili bilimsel problemleri sistematik olarak çözebilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders farklı boyutlardaki nanoyapılı malzemeler hakkında genel bir bakış açısı verecektir. Nanoparçacıklar, nanoçubuklar ve ince filmlerin sentezi hakıında bilgi verilecek, optik, mekanik, elektriksel ve manyetik özellikleri, nanofiberler, nanogözenekli polimerler, nanoseramikler, nano yapılı oksitler, nanokristallin malzemeler ve biyomedikal uygulamalarda nanomalzemelere değinilecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş |
2 | Nanoteknolojinin gelişimi |
3 | Nanoyapıların yapıları ve sınıflandırılması |
4 | Karbon esaslı nanomalzemeler |
5 | Gözenekli Nanomalzemeler |
6 | İşlenmiş ince filmler |
7 | Aerojeller |
8 | Yarıiletken quantum noktalar |
9 | Nanoteller, nanoçubuklar ve nanosütunlar |
10 | Nanokompozitler |
11 | Nanomalzemelerin yüzey özellikleri |
12 | Nanoparçacıklar arasındaki kuvvetler |
13 | Nanomalzemelerin Özellikleri (Elektrik ve Magnetik) |
14 | Nanomalzemelerin Özellikleri (Mekanik ve ısı) |
|
Kaynaklar: |
Bharat Bhushan (Ed.), Handbook of Nanotechnology, 3rd edition, Springer Heidelberg Dordrecht London New York, 2010, 978-3-642-02524-2
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Charles P. Poole, Jr. Frank J. Owens, Introduction to Nanotechnology, John Wiley&Sons Inc, 2003, 0-471-07935-9
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %10 |
Proje | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |