PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Proje YönetimiARCH 6153 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mimarlık alanındaki projelerde zaman, maliyet, kalite, risk, kaynak ve paydaş yönetimi gibi temel proje yönetimi bileşenlerini analiz edebilir.
2. Karmaşık mimari projelerde planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları için uygun yönetim stratejileri geliştirebilir.
3. Proje yönetimi sürecinde karşılaşılan problemleri çözmek üzere etkin kararlar alma ve bu kararları uygulama becerisi kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yapı elde etme süreci proje paydaşlarının ortak çalıştığı karmaşık ve uzun soluklu bir süreçtir. Planlama, tasarım, yapım, kullanım, onarım ve yıkım aşamaları bu karmaşık sürecin ayrılmaz parçalarıdır. Bu ders kapsamında planlama aşamasından yapının ömrünü doldurduğu yıkım aşamasında kadar bir projenin başarıya ulaşmasında yönetimsel ilkeler tartışılacaktır. Projeye ait kaynakların etkin kullanımı, paydaşlar arası eşgüdüm, aşamalar boyunca zaman, kalite, maliyet yönetimi, risk faktörlerinin analizi, bu derste işlenecek temel konuların başında gelmektedir. Proje yönetimine ait tüm kavramların örnek olay incelemeleri yapılarak teorik bilginin pratik uygulamalar ile desteklenmesi de hedeflenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı ve yapı üretim sürecine giriş
2Proje yaşam döngüsü: Planlama, tasarım, yapım, kullanım ve yıkım
3Proje paydaşları ve rolleri
4Zaman yönetimi: Planlama teknikleri ve çizelgeleme araçları
5Maliyet ve bütçe yönetimi
6Kalite yönetimi ve proje teslim kriterleri
7Kaynak yönetimi ve eşgüdüm stratejileri
8Örnek olay çözümlemesi
9Risk yönetimi: Tanımlama, değerlendirme ve azaltma yöntemleri
10Proje iletişimi ve bilgi yönetimi
11Tedarik ve sözleşme yönetimi
12Sürdürülebilir proje yönetimi: çevresel, sosyal ve ekonomik boyutlar
13Mimari projelerde karmaşık süreçlerin yönetimi
14Final sunumları ve genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Walker, A. (2015). Project Management in Construction (6th ed.) Winch, G. (2010). Managing Construction Projects: An Information Processing Approach (2nd ed.)
 
Diğer Kaynaklar:
Project Management Institute. (2021). A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – 7th Edition
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, 3 saatlik teorik anlatımlar ve örnek olay çalışmaları ile desteklenen interaktif bir yapıya sahiptir. Her hafta belirli bir konu başlığı altında teorik bilgiler sunulacak ve bu bilgiler, ilgili örnek olaylar üzerinden pekiştirilecektir. Teorik Anlatım: Dersin ilk kısmı, öğretim üyesi tarafından haftanın konusu ile ilgili temel kavramların ve ilkelerin anlatıldığı teorik bir sunumdan oluşacaktır. Bu bölümde, proje yönetimiyle ilgili genel prensipler, yöntemler ve stratejiler detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Örnek Olay Çalışmaları: Teorik anlatımın ardından, öğrencilere gerçek dünyadan alınmış örnek olaylar sunulacak ve bu olaylar üzerinden sınıf içinde grup tartışmaları gerçekleştirilecektir. Öğrenciler, teorik bilgileri pratikte nasıl uygulayacaklarını tartışacak ve problem çözme becerilerini geliştireceklerdir. Grup Çalışmaları ve Tartışmalar: Öğrenciler, örnek olayları inceleyerek, grup içinde çözüm önerileri geliştirecek ve sınıfla tartışacaklardır. Bu süreç, öğrencilerin kolektif düşünme, analiz yapma ve etkili iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Değerlendirme ve Geribildirim: Dersin sonunda, öğretim üyesi tarafından öğrencilerin grup tartışmalarına geri bildirim verilecek ve anahtar noktalar üzerinde durulacaktır. Ayrıca, öğrencilerin proje yönetimi becerilerini geliştirmeleri için gereken ek kaynaklar ve öneriler sunulacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor