Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarımına Giriş | INAR 102 | 1 | 2 | 4 + 4 | 6 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, insan boyutlarını tartışıp analiz ederek, insan ihtiyaç ve gereksinimlerine yanıt veren tasarımlar yapabileceklerdir. |
2. Öğrenciler, insan etkileşimlerini anlayarak projelerini kişisel, samimi, sosyal ve kamusal etkileşim türlerine göre tanımlayacak ve tasarlayacaklardır. |
3. Öğrenciler, oran ve ölçek üzerine yaptıkları çalışmalarla iç mekân tasarımındaki mekânsal işlevsellik sorunlarını tanımlayıp çözebileceklerdir. |
4. Öğrenciler, mekân ve mekânsal organizasyonları anlayarak; özel, yarı özel ve kamusal alanları kullanarak mekânı tanımlayıp tasarlayabileceklerdir. |
5. Öğrenciler, yeni metodoloji ve kavramları öğrenerek, tasarım sürecinde karşılaşabilecekleri farklı durumlara uyarlanabilir soyut-somut bir düşünsel altyapı oluşturabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
INAR 102 dersi, insan boyutları ve mesafeler, açıklıklar, doğal aydınlatma ve funtional organizasyonlar dahil edilerek iç mimari tasarımına giriş olarak programlanmıştır. Bu dönemdeki eğitim, işlevsel ve somut örgütlenmelere ve soyut düşünceye dayanır. Bu ders, iç mimarlık tasarım problemleriyle başa çıkabilmek için zihinsel ve el becerilerini geliştirmek için yapılan alıştırmaları içerir. INAR 102, temel tasarım eğitiminin gelişiminde hem soyut hem de somut süreçlerden oluşmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş - Isınma etkinliği |
2 | Sözdizimsel Analiz |
3 | İnsan Boyutları |
4 | İnsan Etkileşimleri ve Mesafeler |
5 | İnsan Etkileşimleri ve Mesafeler |
6 | Ara Jüri |
7 | Final Projesi Anlatımı |
8 | Final Projesi - Arazi Analizi |
9 | Final Proje – Sözdizimsel ve İşlevsel Yaklaşımla Anlam Tasarlama |
10 | Final Projesi - 3B Mekan Tasarlama |
11 | Final Projesi - Ön Jüri 1 |
12 | Final Projesi - Teknik Çizimleri |
13 | Final Projesi - Ön Jüri 2 |
14 | Final Projesi - Sunum Araçları |
|
Kaynaklar: |
Aguilar, R.J. System Analysis & Design. Prentice Hall, Inc.,1973.
Atalayer F., Temel Sanat Öğeleri. Anadolu Üniversitesi, 1994.
Broadbent, G., Design In Architecture. John Walley & Sons,1975.
Dorothy S., Darlane, M., Kathryn, C.L., Laura, S. Introduction to Interior Design. Macmillan Pub.Co.Inc.,1980.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
INAR 102 dersi, araştırmalara, derslere ve ödevlere bağlıdır. Stüdyo tabanlı öğretim, stüdyo problemi/proje çalışması ve deneyime odaklanır. Tasarım problemi/projesi, araştırmaları, ders anlatımları, “pin up” eleştirmenleri ve jürileri, stüdyonun öğrencilerinin tasarımlarını geliştirmek için tasarım sürecinde kullanılan unsurlardır. Stüdyo öğretim yönteminin temel amacı, öğrenciler ve eğitmenler arasında fikir alışverişinde yaratıcı düşünmeyi ve tasarlamayı öğretmektir. Beklenen sonuçları elde etmek için öğrenciler, stüdyo ve derslerde aldıkları eleştirilere dayanarak tasarım fikirlerini yeniden tasarlamalı ve geliştirmelidir. Verilen ödevler, sömestr boyunca basitten karmaşığa şeklindedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %15 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ara Sınav I | 1 | %10 |
Ara Sınav II | 1 | %15 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |