PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekan Tasarımına GirişINAR 102124 + 466,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, insan boyutlarını tartışıp analiz ederek, insan ihtiyaç ve gereksinimlerine yanıt veren tasarımlar yapabileceklerdir.
2. Öğrenciler, insan etkileşimlerini anlayarak projelerini kişisel, samimi, sosyal ve kamusal etkileşim türlerine göre tanımlayacak ve tasarlayacaklardır.
3. Öğrenciler, oran ve ölçek üzerine yaptıkları çalışmalarla iç mekân tasarımındaki mekânsal işlevsellik sorunlarını tanımlayıp çözebileceklerdir.
4. Öğrenciler, mekân ve mekânsal organizasyonları anlayarak; özel, yarı özel ve kamusal alanları kullanarak mekânı tanımlayıp tasarlayabileceklerdir.
5. Öğrenciler, yeni metodoloji ve kavramları öğrenerek, tasarım sürecinde karşılaşabilecekleri farklı durumlara uyarlanabilir soyut-somut bir düşünsel altyapı oluşturabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

INAR 102 dersi, insan boyutları ve mesafeler, açıklıklar, doğal aydınlatma ve funtional organizasyonlar dahil edilerek iç mimari tasarımına giriş olarak programlanmıştır. Bu dönemdeki eğitim, işlevsel ve somut örgütlenmelere ve soyut düşünceye dayanır. Bu ders, iç mimarlık tasarım problemleriyle başa çıkabilmek için zihinsel ve el becerilerini geliştirmek için yapılan alıştırmaları içerir. INAR 102, temel tasarım eğitiminin gelişiminde hem soyut hem de somut süreçlerden oluşmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş - Isınma etkinliği
2Sözdizimsel Analiz
3İnsan Boyutları
4İnsan Etkileşimleri ve Mesafeler
5İnsan Etkileşimleri ve Mesafeler
6Ara Jüri
7Final Projesi Anlatımı
8Final Projesi - Arazi Analizi
9Final Proje – Sözdizimsel ve İşlevsel Yaklaşımla Anlam Tasarlama
10Final Projesi - 3B Mekan Tasarlama
11Final Projesi - Ön Jüri 1
12Final Projesi - Teknik Çizimleri
13Final Projesi - Ön Jüri 2
14Final Projesi - Sunum Araçları
 
Kaynaklar:
Aguilar, R.J. System Analysis & Design. Prentice Hall, Inc.,1973. Atalayer F., Temel Sanat Öğeleri. Anadolu Üniversitesi, 1994. Broadbent, G., Design In Architecture. John Walley & Sons,1975. Dorothy S., Darlane, M., Kathryn, C.L., Laura, S. Introduction to Interior Design. Macmillan Pub.Co.Inc.,1980.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
INAR 102 dersi, araştırmalara, derslere ve ödevlere bağlıdır. Stüdyo tabanlı öğretim, stüdyo problemi/proje çalışması ve deneyime odaklanır. Tasarım problemi/projesi, araştırmaları, ders anlatımları, “pin up” eleştirmenleri ve jürileri, stüdyonun öğrencilerinin tasarımlarını geliştirmek için tasarım sürecinde kullanılan unsurlardır. Stüdyo öğretim yönteminin temel amacı, öğrenciler ve eğitmenler arasında fikir alışverişinde yaratıcı düşünmeyi ve tasarlamayı öğretmektir. Beklenen sonuçları elde etmek için öğrenciler, stüdyo ve derslerde aldıkları eleştirilere dayanarak tasarım fikirlerini yeniden tasarlamalı ve geliştirmelidir. Verilen ödevler, sömestr boyunca basitten karmaşığa şeklindedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%15
Ara Sınav1%20
Ara Sınav I1%10
Ara Sınav II1%15
Final Projesi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor