Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarımına Giriş | INAR 102 | 1 | 2 | 4 + 4 | 6 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, insan boyutlarını tartışıp analiz ederek, insan ihtiyaçları ve gereksinimleri için tasarım yapabileceklerdir. |
2. Öğrenciler, insan etkileşimlerini kavrayarak, kişisel, samimi, sosyal ve kamusal insan etkileşimlerine göre projelerini tanımlayacak ve tasarlayacaklardır. |
3. Öğrenciler, oran ve ölçek çalışarak iç mekan tasarımlarında mekansal işlevsellik problemlerini çözecek, |
4. Öğrenciler, mekan ve mekansal örgütlerin anlaşılmasını sağlayarak, özel, yarı özel ve kamusal alanları kullanarak mekânı tanımlayabilecek ve tasarlayabilecek. |
5. Öğrenciler, yeni metodolojileri ve kavramları öğrenerek, tasarım sürecinde karşılaşabilecekleri her durum için uyarlanabilir bir asoyut-somut temeli oluşturacaklardır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
INAR 102 dersi, insan boyutları ve mesafeler, açıklıklar, doğal aydınlatma ve funtional organizasyonlar dahil edilerek iç mimari tasarımına giriş olarak programlanmıştır. Bu dönemdeki eğitim, işlevsel ve somut örgütlenmelere ve soyut düşünceye dayanır. Bu ders, iç mimarlık tasarım problemleriyle başa çıkabilmek için zihinsel ve el becerilerini geliştirmek için yapılan alıştırmaları içerir.
INAR 102, temel tasarım eğitiminin gelişiminde hem soyut hem de somut süreçlerden oluşmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | İnsan Ölçüleri |
3 | İnsan Etkileşimleri |
4 | Oran ve Ölçek |
5 | Eskiz Problemi |
6 | Açıklıklar |
7 | Açıklıklar |
8 | Mekan |
9 | Mekan |
10 | Strüktürel Sistemler |
11 | Final Projesi |
12 | Final Projesi-kritikler |
13 | Final Projesi-kritikler |
14 | Final Projesi-kritikler |
|
Kaynaklar: |
Aguilar, R.J. System Analysis & Design. Prentice Hall, Inc.,1973.
Atalayer F., Temel Sanat Öğeleri. Anadolu Üniversitesi, 1994.
Broadbent, G., Design In Architecture. John Walley & Sons,1975.
Dorothy S., Darlane, M., Kathryn, C.L., Laura, S. Introduction to Interior Design. Macmillan Pub.Co.Inc.,1980.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
INAR 102 dersi, araştırmalara, derslere ve ödevlere bağlıdır. Stüdyo tabanlı öğretim, stüdyo problemi/proje çalışması ve deneyime odaklanır. Tasarım problemi/projesi, araştırmaları, ders anlatımları, “pin up” eleştirmenleri ve jürileri, stüdyonun öğrencilerinin tasarımlarını geliştirmek için tasarım sürecinde kullanılan unsurlardır. Stüdyo öğretim yönteminin temel amacı, öğrenciler ve eğitmenler arasında fikir alışverişinde yaratıcı düşünmeyi ve tasarlamayı öğretmektir. Beklenen sonuçları elde etmek için öğrenciler, stüdyo ve derslerde aldıkları eleştirilere dayanarak tasarım fikirlerini yeniden tasarlamalı ve geliştirmelidir. Verilen ödevler, sömestr boyunca basitten karmaşığa şeklindedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 6 | %20 |
Ara sınav | 1 | %20 |
Ara sınav | 1 | %10 |
Ara sınav | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |