Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sonlu Elemanlar Yöntemi | ME 664 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. |
2. |
3. |
4. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste sonlu elemanlar yöntemi (SEY) ve yöntemin mühendislik uygulamaları hakkında temel bilgiler verilecektir. Konu olarak: varyasyonel yöntemler; Rayleigh-Ritz ve Galerkin yöntemleri, bir ve iki boyutlu eleman formülasyonları, katı mekaniğinde ve ısı transferi uygulamalarında zamana bağlı geçici problemleri de kapsayan düğüm noktası ve eleman çözümleri işlenecektir. SEY ayrıca MATLAB/MATHEMATICA kodları ve ANSYS kullanılarak uygulanacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sonlu elemanlar yöntemi (SEY): giriş |
2 | Ayrıklaştırma ve eleman denklemleri |
3 | Eleman çözümleri, doğrusal denklemlerin çözümleri |
4 | SEY'in matematiksel temelleri |
5 | Bir boyutlu sınır değer problemi |
6 | Kafesler, kirişler ve çerçeveler |
7 | İki boyutlu elemanlar |
8 | Dönüşmüş elemanlar: Ağ oluşturma |
9 | Arasınav |
10 | Elastik katıların analizi |
11 | Elastik katıların analizi |
12 | Geçici problemler: Isı akışı |
13 | Geçici problemler: yapı mekaniği |
14 | proje sunumları |
|
Kaynaklar: |
- Bhatti, M. A., “Fundamental Finite Element Analysis and Applications with Mathematica and MATLAB”, J. Wiley & Sons, 2005.*
- Hutton, D. V., “Fundamentals of Finite Element Analysis”, McGraw Hill, 2004.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- Reddy, J. N., “An Introduction to The Finite Element Method”. 2nd Ed, McGraw Hill, 1993.
- Bathe, K. J. “Finite Element Procedures”. Prentice Hall, 2001.
- Hughes, J.R. “The Finite Element Method, Linear Static and Dynamic Finite Element Analysis”, Dover Publications, 2000.
- Kwon, Y.W., Bang, H., “The Finite Element Method using Matlab, 2nd Ed.”, CRC Press, 2000.
- Zienkiewicz, O.C., Taylor, R.L., “The Finite Element Method, Volume 1, The Basics, 5th Edition”, Butterworth-Heinman, 2000.
- Cook, R.D., Malkus, D.S., Plesha, M.E., "Concepts and Applications of Finite Element Analysis", John Wiley and Sons, 1989.
- http://www.colorado.edu/engineering/CAS/courses.d/IFEM.d
- Krishnamoorthy, C. S., Finite element analysis: theory and programming. New Delhi, McGraw-Hill, 1994.
- Chandrupatla, T. R., Introduction to finite elements in engineering. New Delhi: PHI Learning, 2010.
- Moaveni, S., “Finite Element Analysis, Theory and Application with ANSYS”, Prentice-Hall, 1999. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, haftada üç saat olarak, tekrar oturumu olmaksızın tasarlanmıştır. Ders için belirlenmiş bir ders kitabı bulunmamaktadır. Bunun yerine, öğrencilerin başvuru kaynaklarını okumaları teşvik edilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 4 | %15 |
Proje | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 0 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 0 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |