PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sonlu Elemanlar YöntemiME 6643 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1.
2.
3.
4.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste sonlu elemanlar yöntemi (SEY) ve yöntemin mühendislik uygulamaları hakkında temel bilgiler verilecektir. Konu olarak: varyasyonel yöntemler; Rayleigh-Ritz ve Galerkin yöntemleri, bir ve iki boyutlu eleman formülasyonları, katı mekaniğinde ve ısı transferi uygulamalarında zamana bağlı geçici problemleri de kapsayan düğüm noktası ve eleman çözümleri işlenecektir. SEY ayrıca MATLAB/MATHEMATICA kodları ve ANSYS kullanılarak uygulanacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sonlu elemanlar yöntemi (SEY): giriş
2Ayrıklaştırma ve eleman denklemleri
3Eleman çözümleri, doğrusal denklemlerin çözümleri
4SEY'in matematiksel temelleri
5Bir boyutlu sınır değer problemi
6Kafesler, kirişler ve çerçeveler
7İki boyutlu elemanlar
8Dönüşmüş elemanlar: Ağ oluşturma
9Arasınav
10Elastik katıların analizi
11Elastik katıların analizi
12Geçici problemler: Isı akışı
13Geçici problemler: yapı mekaniği
14proje sunumları
 
Kaynaklar:
- Bhatti, M. A., “Fundamental Finite Element Analysis and Applications with Mathematica and MATLAB”, J. Wiley & Sons, 2005.* - Hutton, D. V., “Fundamentals of Finite Element Analysis”, McGraw Hill, 2004.
 
Diğer Kaynaklar:
- Reddy, J. N., “An Introduction to The Finite Element Method”. 2nd Ed, McGraw Hill, 1993. - Bathe, K. J. “Finite Element Procedures”. Prentice Hall, 2001. - Hughes, J.R. “The Finite Element Method, Linear Static and Dynamic Finite Element Analysis”, Dover Publications, 2000. - Kwon, Y.W., Bang, H., “The Finite Element Method using Matlab, 2nd Ed.”, CRC Press, 2000. - Zienkiewicz, O.C., Taylor, R.L., “The Finite Element Method, Volume 1, The Basics, 5th Edition”, Butterworth-Heinman, 2000. - Cook, R.D., Malkus, D.S., Plesha, M.E., "Concepts and Applications of Finite Element Analysis", John Wiley and Sons, 1989. - http://www.colorado.edu/engineering/CAS/courses.d/IFEM.d - Krishnamoorthy, C. S., Finite element analysis: theory and programming. New Delhi, McGraw-Hill, 1994. - Chandrupatla, T. R., Introduction to finite elements in engineering. New Delhi: PHI Learning, 2010. - Moaveni, S., “Finite Element Analysis, Theory and Application with ANSYS”, Prentice-Hall, 1999.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, haftada üç saat olarak, tekrar oturumu olmaksızın tasarlanmıştır. Ders için belirlenmiş bir ders kitabı bulunmamaktadır. Bunun yerine, öğrencilerin başvuru kaynaklarını okumaları teşvik edilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev4%15
Proje1%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.0
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.0
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.0
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.0
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.0
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.0
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.0
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0