Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Titreşimler | ME 651 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerini modelleyebilir |
2. sönümlü çok serbestlik dereceli sistemlerin serbest titreşimlerinin analizini yapabilir |
3. sönümlü çok serbestlik dereceli sistemlerin harmonik tahrikli titreşimlerinin analizini yapabilir |
4. çubuk, kiriş ve şaft titreşimlerinin analizini yapabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerinin modellemesi. Etki katsayıları. Çok serbestlik dereceli sönümlü sistemlerin serbest ve harmonik olarak zorlanmış titreşimleri. Orantılı ve orantısız sönümlü sistemler. Sürekli sistemler. Çubukların eksenel, kirişlerin enine ve şaftların burulma titreşimleri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tek serbestlik dereceli titreşim sistemlerinin gözden geçirilmesi |
2 | Çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerinin modellemesi |
3 | Çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerinin modellemesi |
4 | Mod vektörleri, ekspansion teoremi |
5 | Sönümsüz serbest titreşimler, kısıtlanmamış sistemler |
6 | Orantılı sönümlü sistemlerin serbest titreşimleri |
7 | Orantısız sönümlü sistemlerin serbest titreşimleri |
8 | Ara sınav |
9 | Orantılı sönümlü sistemlerin harmonik olarak zorlanmış titreşimleri |
10 | Orantısız sönümlü sistemlerin harmonik olarak zorlanmış titreşimleri |
11 | Sürekli sistemler: Çubukların eksenel titreşimleri |
12 | Sürekli sistemler: Kirişlerin enine titreşimleri |
13 | Sürekli sistemler: Şaftların burulma titreşimleri |
14 | Sürekli sistemlerin harmonik olarak zorlanmış titreşimleri |
|
Kaynaklar: |
Ders notları |
|
Diğer Kaynaklar: |
Kelly, S.G., Advanced Vibration Analysis, Taylor and Francis, 2007
Meirovitch, L., Elements of Vibration Analysis, 2nd Edition. 1986 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders ve ödevler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 3 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 2 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 2 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |