Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Esnek Uzuvlu Sistem Dinamiği | ME 629 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. bir katı cismin düzlemsel ve uzaysal dinamik denklemlarini çıkarabilir. |
2. katı cisimlerden oluşan düzlemsel ve/veya uzaysal sistemleri modelleyebilir. |
3. mod şekillerini kullanarak bir esnek cismin düzlemsel ve uzaysal dinamik denklemlerini çıkarabilir. |
4. esnek cisimlerden oluşan bir mekanik sistemin düzlemsel ve/veya uzaysal hareketlerini modelleyerek çözebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Esnek uzuvlar içeren düzlemsel ve uzaysal (üç boyutlu) mekanizma ve robot sistemleri. Rijit hareket ve deformasyon değişkenlerini kullanarak kinematik analiz. Kane denklemleri. Mod şekillerini kullanarak modelleme. Rijit hareket ve mod değişkenleri arasındaki etkileşimler. Esnek cisimlerin atalet özellikleri. Esnek uzuvlu mekanik sistemlerin düzlemsel ve uzaysal dinamik modellemesi ve çözümü.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dinamik analiz için enerji yöntemleri |
2 | Dinamik analiz için enerji yöntemleri |
3 | Koordinat transformasyonları |
4 | Bir katı cismin düzlemsel hareket denklemleri |
5 | Bir katı cismin uzaysal hareket denklemlari |
6 | Katı uzuvlu mekanik sistemlerin dinamiği |
7 | Esnek cisimlerin deformasyon modellemesi |
8 | Eksenel, bükülme ve burulma mod şekilleri |
9 | Bir esnek cismin düzlemsel hareket denklemleri |
10 | Bir esnek cismin uzaysal hareket denklemleri |
11 | Rijit-esnek hareket iletişimleri |
12 | Esnek uzuvlu mekanik sistemlerin dinamiği |
13 | Örnek mekanik sistemler |
14 | Dinamik denklemlerin çözümü |
|
Kaynaklar: |
Ders notları |
|
Diğer Kaynaklar: |
Dynamics of Multibody Systems, Shabana, Ahmed, A., Second Edition, Cambridge University Press, 1998. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders ve ödevler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 2 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 2 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 2 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |