PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türbülansın PrensipleriME 6223 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Türbülanslı akışların fiziksel yapısı ile ilgili bilgi.
2. Türbülanslı akışları formüle etme yetisi.
3. Basit türbülanslı akışlar için temel denklemleri çözebilme ve sonuçlarını yorumlama yetisi.
4. Türbülanaslı akışların analizi için uygun modeli seçebilme ve kullanabilme yetisi.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Türbülanslı akışlar için tanımlar ve temel denklemler. İzotropik ve homojen türbülans, enerji spektrumları ve korelasyonlar. Geçiş teorisi ve deneysel kanıtlar. Çeperlerde türbülans, türbülans sınır tabakasının mühendislik hesaplamaları. Serbest jetler. Reynolds gerilme ve ısı akı denklemleri; Türbülanslı akışlarda sayısal yöntemlerin mühendislik problemlerine uygulaması. Yazılım kullanımı.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Türbülenslı akışa giriş, türbülanslı akışın fiziksel yapısı.
2Türbülanslı akış metodları ve formülasyonu.
3Türbülanslı akış metodları ve formülasyonu.
4İzotropik ve homojen türbülans, enerji spektrumları ve korelasyonlar.
5Geçiş teorisi ve deneysel kanıtlar.
6Duvar türbülansı, türbülanslı sınır tabakalarının mühendislik hesaplamaları.
7Duvar türbülansı, türbülanslı sınır tabakalarının mühendislik hesaplamaları.
8 Türbülanslı serbest jetler ve iz akımları.
9Türbülanslı serbest jetler ve iz akımları.
10Reynolds gerilmesi ve ısı akısı denklemleri.
11Reynolds gerilmesi ve ısı akısı denklemleri.
12İkinci mertebe tamamlama ve bunların sadeleştirilmesi; sayısal yöntemler;
13Mühendislik problemlerine uygulama.
14Yazılım kullanımı.
 
Kaynaklar:
A First Course in Turbulence by H.Tennekes and J. L. Lumney, The MIT Press,1994
 
Diğer Kaynaklar:
Turbulence, P. A. Davidson,Oxford, 2005
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin formatı; sınıf içi yüz yüze ders anlatımları,okuma ve araştırma ödevleri, bilgisayar laboratuar ödevleri ve öğrenci sunumları. Öğrenciler ANSYS Fluent CFD or ANSYS CFX CFD programlarından birisini iyi bilmeli. Haftalık ödevlerin, derste anlatılan konuların anlaşılmasını desteklemesi, güçlendirmesi ve genişletmesi beklenmektedir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%35
Dönem Ödevi1%10
Aktiviteler1%40
Test/Quiz/Kısa Sınav4%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.3
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.2
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.3
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.2
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.0
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.0
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.0
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0