Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Türbülansın Prensipleri | ME 622 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Türbülanslı akışların fiziksel yapısı ile ilgili bilgi. |
2. Türbülanslı akışları formüle etme yetisi. |
3. Basit türbülanslı akışlar için temel denklemleri çözebilme ve sonuçlarını yorumlama yetisi. |
4. Türbülanaslı akışların analizi için uygun modeli seçebilme ve kullanabilme yetisi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Türbülanslı akışlar için tanımlar ve temel denklemler. İzotropik ve homojen türbülans, enerji spektrumları ve korelasyonlar. Geçiş teorisi ve deneysel kanıtlar. Çeperlerde türbülans, türbülans sınır tabakasının mühendislik hesaplamaları. Serbest jetler. Reynolds gerilme ve ısı akı denklemleri; Türbülanslı akışlarda sayısal yöntemlerin mühendislik problemlerine uygulaması. Yazılım kullanımı.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Türbülenslı akışa giriş, türbülanslı akışın fiziksel yapısı. |
2 | Türbülanslı akış metodları ve formülasyonu. |
3 | Türbülanslı akış metodları ve formülasyonu. |
4 | İzotropik ve homojen türbülans, enerji spektrumları ve korelasyonlar. |
5 | Geçiş teorisi ve deneysel kanıtlar. |
6 | Duvar türbülansı, türbülanslı sınır tabakalarının mühendislik hesaplamaları. |
7 | Duvar türbülansı, türbülanslı sınır tabakalarının mühendislik hesaplamaları. |
8 | Türbülanslı serbest jetler ve iz akımları. |
9 | Türbülanslı serbest jetler ve iz akımları. |
10 | Reynolds gerilmesi ve ısı akısı denklemleri. |
11 | Reynolds gerilmesi ve ısı akısı denklemleri. |
12 | İkinci mertebe tamamlama ve bunların sadeleştirilmesi; sayısal yöntemler; |
13 | Mühendislik problemlerine uygulama. |
14 | Yazılım kullanımı. |
|
Kaynaklar: |
A First Course in Turbulence by H.Tennekes and J. L. Lumney, The MIT Press,1994 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Turbulence, P. A. Davidson,Oxford, 2005 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin formatı; sınıf içi yüz yüze ders anlatımları,okuma ve araştırma ödevleri, bilgisayar laboratuar ödevleri ve öğrenci sunumları. Öğrenciler ANSYS Fluent CFD or ANSYS CFX CFD programlarından birisini iyi bilmeli. Haftalık ödevlerin, derste anlatılan konuların anlaşılmasını desteklemesi, güçlendirmesi ve genişletmesi beklenmektedir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %35 |
Dönem Ödevi | 1 | %10 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 3 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 2 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 3 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 2 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |