Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri İletimle Isı Transferi | ME 611 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İletim ile ısı transferinin fiziksel prensiplerini anlamak |
2. Mühendislikte karşılaşılan iletim ile ısı transferi problemlerinin matematiksel formülasyonu, çözüm ve analizi ile ilgili yetenekleri kazanmak |
3. Alanında bağımsız çalışma yapmak ve ileri teknik literatürü anlamak için gerekli becerileri geliştirmek |
4. Mühendislikte karşılaşılan iletim ile ilgili ısı transferi problemlerinin çözümü için etkili öneriler sunmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Temel ilke ve denklemler. Temel denklemlerinin türetilmesi. İntegral yöntemi. Laminer iç ve dış akışlarda zorlanmış konveksiyon. Türbülanslı akışlarda zorlanmış konveksiyon; Türbülans modelleri: cebirsel modeller, bir ve iki denklem modelleri, ısı transferini hesaplanması. Hem iç hem de dış akışlar için deneysel korelasyonlar. Doğal konveksiyonda ısı transferi. Mikro kanallarda taşınım ile ısı transferi. Taşınım ile Isı transferined nano akışkanlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka araçları kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Isı Transferine Giriş ve Formülasyon Methodları |
2 | Isı Transferine Giriş ve Formulasyon Methodları |
3 | İletim ile Isı Transferi Denklemleri ve Sınır Koşulları |
4 | İletim ile Isı Transferi Denklemleri ve Sınır Koşulları |
5 | Bir Boyutlu Sürekli Isı Transferi Problemleri |
6 | Sürekli Isı Transferi Problemleri, Değişkenlerin Ayırımı |
7 | Sürekli Isı Transferi Problemleri, Değişkenlerin Ayırımı |
8 | Zamana Bağımlı Isı Transferi Problemleri, Değişkenlerin Ayırımı |
9 | Sürekli Periyodik Isı Transferi Problemleri, Değişkenlerin Ayırımı |
10 | Zamana Bağımlı Isı Transferi Problemleri, Laplace Dönüşümü |
11 | Integral Dönüşüm Methodu |
12 | Integral Dönüşüm Methodu |
13 | Analitik Metodlar |
14 | Sayısal Metodlar |
|
Kaynaklar: |
Text Book: Heat Conduction, Y.Yener and S.Kakac,5th edition, Taylor and Francis, 2018.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Conduction Heat Transfer, Vedat S. Arpaci, Addison Wesley,1966. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin formatı; sınıf içi yüz yüze ders anlatımları, okuma ve araştırma ödevleri, bilgisayar laboratuvar ödevleri ve öğrenci sunumlarından. Öğrenciler, Matlab, Maple veya Fortran programlama dillerinden birini iyi bilmeli. Haftalık ödevlerin, derste anlatılan konuların anlaşılmasını desteklemesi, güçlendirmesi ve genişletmesi beklenmektedir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 8 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 2 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 3 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 3 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 1 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 1 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 2 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 1 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |