Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Termodinamik | ME 608 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, mühendislikte durağan ve zamanla değişen sistem uygulamalarını çözmek için uygun enerji ve kütle transferlerini belirleme ve hesaplama yöntemlerini öğrenir. |
2. Geri döndürülemezlik, kullanılabilirlik (ekserji) ve verimlilik kavramlarını çeşitli mühendislik sistemlerine uygulama becerisi kazanmak. |
3. Sistemlerin ve proseslerin ikinci kanun verimlerini hesaplayabilir. |
4. Termodinamiğin genel bağıntılarını uygulayabilir. |
5. İdeal gaz ve karışım özelliklerini hesaplayabilir ve açık ve kapalı sistemlerde yanma denklemlerini çözebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Termodinamiğin Birinci, İkinci kanunlarının açık ve kapalı sistemlerde uygulamaları, entropi değişimi, tersinir tersinmez prosesler, Kullanılabilirlik, ekserji, açık ve kapalı sistemler için ekserji dengesi, ikinci kanun verimi, durum denklemleri, ideal gaz karışımları için enerji ve entropi denklikleri, yanma ve uygulamaları
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
NA |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel konular ve tekrar |
2 | Termodinamiğin 1. Kanunu |
3 | Termodinamiğin 2. Kanunu |
4 | Entropi değişimi |
5 | Tersinir ve tersinmez prosesler |
6 | Kullanılabilirlik ve ekserji |
7 | Kapalı ve açık sistemler için ekserji dengesi |
8 | İkinci kanun verimi |
9 | Termodinamik bağıntılar |
10 | Durum Denklemleri |
11 | İdeal gaz karışımları |
12 | Karışım entropisi |
13 | Yanma |
14 | Yanma |
|
Kaynaklar: |
Advanced Thermodynamics for Engineers Second Edition, Desmond E. Winterbone, Ali Turan, Elsevier |
|
Diğer Kaynaklar: |
Fundementals of Thermal-Fluid Sciences, Yunus A.Çengel, Robert H.Turner, John M. Cimbala, 4th Ed. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat yüz yüze ders ve ödev |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %20 |
Ara Sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 0 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 0 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 2 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 3 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 2 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 1 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 1 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |