Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Makine Mühendisliğinde Analitik Yöntemler II | ME 603 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İleri düzey diferansiyel denklem analiz ve çözüm teknikleri |
2. Mühendislik problemlerinde yaygın olarak kullanılan matematiksel fonksiyonlar ve dönüşümler |
3. Analitik düşünme ve kavramsallaştırma becerileri |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, seri çözümler, özel fonksiyonlar ve sınır değer problemleri dahil olmak üzere ileri diferansiyel denklem tekniklerini kapsamaktadır. Öğrenciler, Laplace ve Fourier dönüşümleri, Fourier integralleri ve kısmi diferansiyel denklemleri inceleyeceklerdir. Ders aynı zamanda integral denklemler ve varyasyon hesabını tanıtarak, öğrencilere karmaşık mühendislik problemlerini çözmede gerekli olan temel matematiksel araçları ve analitik becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Adi diferansiyel denklemlerin gözden geçirilmesi: Seri çözümler |
2 | Adi diferansiyel denklemlerin gözden geçirilmesi: Seri çözümler |
3 | Özel fonksiyonlar (Bessel, Legendre, Fourier) |
4 | Özel fonksiyonlar (Bessel, Legendre, Fourier) |
5 | Sınır ve başlangıç değeri problemleri (Sturm-Liouville) |
6 | Sınır ve başlangıç değeri problemleri (Sturm-Liouville) |
7 | Laplace ve Fourier dönüşümleri |
8 | Laplace ve Fourier dönüşümleri |
9 | Fourier integralleri |
10 | Fourier integralleri |
11 | İntegral denklemlerine giriş |
12 | Varyasyonlar hesabına giriş |
13 | Kısmi diferansiyel denklemler |
14 | Değişkenlerin ayrılması |
|
Kaynaklar: |
D.G. Zill, W.S. Wright, Advanced Engineering Mathematics, Jones&Barlett, 2012, 978-1284105902 |
|
Diğer Kaynaklar: |
J.B.Doshi, Analytical Methods in Engineering, Narosa Publishing House, 1998, 978-8173191893 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders ve ödev çalışması yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 2 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 3 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 3 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 4 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 3 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 1 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 2 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 2 |