Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İngilizce II | ING 102 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. kısa metinler içerisindeki basit detayları; isimler, yerler, numaralar, gibi bilgileri okuyup anlar. |
2. çeşitli diyalogların, kısa metinlerin ana fikir ve konusunu bulur. |
3. günlük hayatta sıklıkla kullanılan ifadeleri; kısa ve basit tarifleri, yazılı duyuruları, işaretleri, yönergeleri anlar. |
4. iki farklı basit metin içerisinde yer alan bilgileri karşılaştırır. |
5. basit metinler içerisinde yer alan bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin eder. |
6. metin içerisindeki görüşlere basit seviyede cevaplar verir. |
7. basit metinler içerisinde yer alan bilgileri kullanarak çok temel seviyede çıkarımlar yapar. |
8. isim yerine kullanılan ifadeleri tanımlar. |
9. sınıf içinde kullanılan iletişim dilini anlar. |
10. kısa bir konuşmanın ana konusu ve fikrini anlar. |
11. bir diyalog ve kısa konuşma içerisinde geçen önemli bilgileri anlar (isim, numara, tarih, yaş, yer, zaman, fiyat gibi.). |
12. gündelik konularla ilgili kısa diyaloglar içerisindeki önemli bilgileri anlayarak soruları cevaplar. |
13. gündelik konularla ilgili kısa notlar alır. |
14. kendisine yöneltilen basit soruları anlar ve kısa ve basit yönergeleri takip eder. |
15. gündelik konularla ilgili kelime ve basit yapıları anlar. |
16. kendini ve/veya başkalarını tanıtır. |
17. kendini, ailesini, yaşam koşullarını, eğitim ve genel geçmişini vb. tanımlar. |
18. insanları, yerleri, hava durumunu, nesneleri basit terimlerle ve basit bir şekilde tanımlar (örneğin, renk, boyut). |
19. kendisi ve başkalarının ile ilgili (ne iş yaptıkları, yaşadıkları yerler, sahip oldukları şeyler gibi) sorular sormasını gerektirecek temel düzeyde diyaloglar kurar. |
20. ad, yaş, milliyet, meslek, yaşanılan yer, aile, nesneler, yetenekler gibi konularda basit sorular sorar ve cevaplar. |
21. 'can' veya 'can't' kullanarak temel düzeyde yeteneklerini ifade eder. |
22. isteklerini, ihtiyaçlarını ve tercihlerini tanımlamak ve bilgi istemek için kısa, günlük ifadeler kullanır. |
23. bir model üzerinden günlük aktiviteleri veya rutinleri hakkında basit soruları yanıtlar. |
24. bir harita veya plana bağlı olarak basit yol tarifleri ister. |
25. nedenlerini açıklayarak bir konu hakkında temel düzeyde görüşlerini belirtir. |
26. kendileri, diğer insanlar ve aileleri ile ilgili isim, yaş, yaşadıkları yer ve yaptıkları iş ile ilgili basit cümleler yazar. |
27. insanları, yerleri ve günlük kullanılan nesneleri doğru ve uygun dil yapıları ve kelimeler kullanarak tasvir eder. |
28. diğer insanlar ve kendilerinin sahip olduğu şeyler ile ilgili basit cümleler kurar. |
29. virgül, nokta, büyük-küçük harf, soru işaretleri gibi temel noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kullanır. |
30. özne-yüklem uyumu konusunda bir farkındalık sergiler. |
31. kişisel ilgi alanları hakkında basit cümleler yazar. |
32. arkadaşlarına kısa, basit notlar, e-postalar ve gönderiler yazar. |
33. birinin hayatı ve rutinleri hakkında basit bir paragraf yazar. |
34. birkaç basit ifade kullanarak bir resimdeki nesnelerin konumunu tanımlar. |
35. “ve, ancak, çünkü” gibi temel bağlaçları tanır ve kullanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ING 102 İngilizce II dersi, ING 101 İngilizce I dersinin devamı niteliğinde, A1-A2 (başlangıç-üstü) seviyesinde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü 1. Sınıf öğrencilerinin bahar döneminde alması zorunlu bir derstir. Bu derste öğrencilerin dört dil becerisini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirerek temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapıları, ifadeler ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Network 1 Unit.8 Part A. I love my work. Part B. Vocabulary: Jobs Part C. Grammar: Present simple and present continuous Grammar: Present simple and present continuous (basic-affirmative statements) |
2 | Network 1 Unit.8 Part D. Reading and writing Part E. Your Story: Peter decorates his home. Part F. Real-World Listening: Mountain pilots |
3 | Network 1 Unit.9 Part A. Where were you? Part B. Vocabulary: Events and places to go Part C. Grammar: Past simple – to be Grammar: past simple – to be (statements and questions) |
4 | Network 1 Unit.9 Part D. Reading and speaking Part E. Your story: A bad news day Part F. Real-World Listening: An American city |
5 | Network 1 Unit.10 Part A. What did you study? Part B. Vocabulary: School subjects Part C. Grammar: Past simple - statements |
6 | Network 1 Unit.10 Part D. Reading and writing Part E. Your story: Lucy meets Jordan’s brother Part F. Real-World Listening: Hawthorne High |
7 | Network 1 Unit.11 Part A. What happened to you? Part B. Vocabulary: Parts of the body Part C. Grammar: Past simple – questions |
8 | Network 1 Unit.11 Part D. Reading and speaking Part E. Your story: Ryan has a cold. Part F. Real-World Listening: Laughter is the medicine. |
9 | Network 1 Unit.12 Part A. I’m going on a cruise. Part B. Vocabulary: Travel Part C. Grammar: be + going to be (for future) (positive – negative statements and questions) |
10 | Network 1 Unit.12 Part D. Reading and Writing Part E. Your story: Cindy and Ryan are going to Mexico. Part F. Real-World Listening: A trip to Honolulu |
11 | Network 1 Unit.13 Part A. I eat a lot of cake. Part B. Vocabulary: Food Part C. Grammar: Count and non-count nouns |
12 | Network 1 Unit.13 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Marisol meets Matt. Part F. Real-World Listening: New York City food trucks |
13 | Network 1 Unit.14 Part A. What do you like to wear? Part B. Vocabulary: Clothes Part C. Grammar: Adjectives |
14 | Network 1 Unit.14 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Lucy gets a new job. Part F. Real-World Listening: Fashion and fabrics |
|
Kaynaklar: |
Network 1 by Tom Hutchinson and Kristin Sherman Oxford University Press, 2016
Haftalık destekleyici materyaller ve sunumlar. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar, bireysel çalışma, eşli çalışma, grup çalışması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %5 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Test | 4 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |