Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
18. Yüzyıl Edebiyatı | ELL 540 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dönemin önemli edebi, sanatsal ve diğer türden metinleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. Dönem ve dönemin metin türleri üzerine çaşitli eleştirel bakış açıları kazanırlar. |
3. Dönemle ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Onsekizinci yüzyıl, yani "Aydınlanma Çağı", kavramsal olduğu kadar politik devrimler dönemidir ve edebiyat, müzik, felsefeden, ekonomi, siyaset ve doğa bilimlerine kadar farklı alanlarda olağanüstü zenginlikte temel metinler ve uluslararası etkileşimler sunar. Bu dersin odağı değişebilir, ancak genellikle ders öğrencilerin bu devrimlerin toplumsal ve düşünsel olduğu kadar sonraki iki yüzyıl ve günümüze kadarki sürede oluşan gelişmeler üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlar.
İngiliz edebiyatında ele alınacak konular Pope ve Swift’in hicivlerinden Gray ve Young’ın şiirlerine, Addison ve Steele’in denemelerine, Samuel Johnson’ın edebiyat eleştirisine, roman türünün Defoe, Fielding, Richardson, Goldsmith, Sterne, Turney gibi yazarlarca geliştirilmesine, gotik romanın Walpole, Radcliff ve Lewis’le ortaya çıkışına ve Romantizmin Blake, Wordsworth ve Coleridge’la başlamasına kadar değişkenlik gösterir. Ders ayrıca Franklin’in Autobiography’si, Paine ve Jefferson’ın politik yazıları, sömürgeleştirilmiş Amerikan yerli ve kölelerinin (Occom, Wheatley) yazıları ya da erken dönem Amerikan gotik romanları (Charles Brockden Brown) gibi Amerikan yazarlarından seçmeleri de konu edinebilir.
Dönemle ilgili diğer konular, Aydınlanmacı rasyonalist filozoflar (İngiltere’de Locke, Berkeley, Hume, Fransız geleneğinde LaMettrie, Rousseau, Sade, Voltaire, Diderot, Almanya’da Kant, Lessing, Herder ve Hamann); Haydn, Mozart, Schubert, Gluck gibi bestecilerde müzik türlerinin gelişimi; ya da kimya ve diğer bilimsel disiplinlerin gelişimi olabilir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Döneme giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
5 | Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrencilerin dönem boyunca derslerin % 70 ine katılması gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Ödev | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 3 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 2 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 3 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 4 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 1 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 1 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 2 |