PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
18. Yüzyıl EdebiyatıELL 5403 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Dönemin önemli edebi, sanatsal ve diğer türden metinleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
2. Dönem ve dönemin metin türleri üzerine çaşitli eleştirel bakış açıları kazanırlar.
3. Dönemle ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Onsekizinci yüzyıl, yani "Aydınlanma Çağı", kavramsal olduğu kadar politik devrimler dönemidir ve edebiyat, müzik, felsefeden, ekonomi, siyaset ve doğa bilimlerine kadar farklı alanlarda olağanüstü zenginlikte temel metinler ve uluslararası etkileşimler sunar. Bu dersin odağı değişebilir, ancak genellikle ders öğrencilerin bu devrimlerin toplumsal ve düşünsel olduğu kadar sonraki iki yüzyıl ve günümüze kadarki sürede oluşan gelişmeler üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlar. İngiliz edebiyatında ele alınacak konular Pope ve Swift’in hicivlerinden Gray ve Young’ın şiirlerine, Addison ve Steele’in denemelerine, Samuel Johnson’ın edebiyat eleştirisine, roman türünün Defoe, Fielding, Richardson, Goldsmith, Sterne, Turney gibi yazarlarca geliştirilmesine, gotik romanın Walpole, Radcliff ve Lewis’le ortaya çıkışına ve Romantizmin Blake, Wordsworth ve Coleridge’la başlamasına kadar değişkenlik gösterir. Ders ayrıca Franklin’in Autobiography’si, Paine ve Jefferson’ın politik yazıları, sömürgeleştirilmiş Amerikan yerli ve kölelerinin (Occom, Wheatley) yazıları ya da erken dönem Amerikan gotik romanları (Charles Brockden Brown) gibi Amerikan yazarlarından seçmeleri de konu edinebilir. Dönemle ilgili diğer konular, Aydınlanmacı rasyonalist filozoflar (İngiltere’de Locke, Berkeley, Hume, Fransız geleneğinde LaMettrie, Rousseau, Sade, Voltaire, Diderot, Almanya’da Kant, Lessing, Herder ve Hamann); Haydn, Mozart, Schubert, Gluck gibi bestecilerde müzik türlerinin gelişimi; ya da kimya ve diğer bilimsel disiplinlerin gelişimi olabilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Döneme giriş
2Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
3Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
4Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
5Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
6Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
7Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
8Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
9Vize
10Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
11Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
12Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
13Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler Öğrencilerin dönem boyunca derslerin % 70 ine katılması gerekmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Dönem Ödevi1%40
Ders Katılımı14%10
Ödev2%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.3
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.2
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 0
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.3
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.4
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.1
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.1
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.2