Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat ve Görsel Sanatlar | ELL 550 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. "ekphrasis" hakkında iyi bilgi sahibi olurlar |
2. Sözel ve görsel sanatların birbirlerini nasıl etkilediklerini tartışırlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kardeş sanatlar olarak adlandırılan edebiyat ve görsel sanatların birbiriyle olan ilişkisini tartışmak için tasarlanan bu ders, Platon, Horatius, da Vinci, Sidney, G. E. Lessing ve Romantikler Dönem eleştirmenlerinin yazdıklarını ele aldıktan sonra W. J. T. Mitchell, Murray Krieger, James Heffernan gibi çağdaş kuramcıların resimbetim (ekfrasis) konusundaki tartışmalarına odaklanacaktır. Bu eleştirel metinlerin tartışılması başlıca İngiliz ve Amerikan şairlerin (Wordsworth, Shelley, Keats, Ön-Rafaellocular, Ashbery, Auden, Larkin, O’Hara, Duffy, Nichols) ve yazarların (Wilde, Ackroyd, Chevalier) metinlerini incelemede öğrencilere altyapı sağlayacaktır.
Resimbetimsel metinlerin haricinde, dersin diğer bir odak noktası da görselliğin edebiyata taşındığı görsel şiirler (Herbert, e. e. cummings, Thomas ve Ferlinghetti gibi şairlerinşiirleri) ve grafik romanlar ya da görsel sanatların yazıdan beslendiği çeşitli sanat akımları (Kübist ve Dadaist kolajlar, Magritte’nin resimleri, postmoden sanat, ve çağdaş grafiti sanatı) olabilir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
5 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
9 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Vize |
12 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
14 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
W. J. T. Mitchell Picture Theory
Murray Krieger Ekphrasis: The Ilusion of the Natural Sign.
James Heffernan Museum of Words: The Poetics of Ekphrasis from Homer to Ashbery
G. E. Lessing Laocoon: An Essay upon the Limits of Painting and Poetry
Horace “Ars Poetica”
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 4 |
2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 2 |
3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 1 |
4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 3 |
5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 1 |
6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 2 |
7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 2 |