Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
17. Yüzyıl Edebiyatı | ELL 539 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dönemin önemli edebi, sanatsal ve diğer türden metinleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. Dönem ve dönemin metin türleri üzerine çaşitli eleştirel bakış açıları kazanırlar. |
3. Dönemle ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders Shakespeare’in son dönem oyunlarından Dryden’ın oyunlarına ve Restorasyon tiyatrosuna (Etherege, Farquahar, Wycherley, Aphra Behn and Congreve); Bacon’dan Leibniz’e düşünürlerin yazılarına; Harvey’den Newton’a bilimsel yazılara ve İngiliz Edebiyatının belirleyici dönemlerinden biri olan 17. yüzyıla odaklanır.
Ders, Milton, Webster, Dryden, Johnson gibi İngiliz yazarlarının yanısıra, ulusal perspektif sınırlarının ötesine de taşıp erken dönem Amerikan yazarlarını (örneğin, Bradstreet, Rowlandson, Mather, Smith, Bradford) ya da Vega, Calderon, Cervantes gibi İspanyol yazarları; Bergerac, La Fontaine, Corneille, Racine ve Moliere gibi Fransız yazarları; ya da Grimmelschausen, Opitz gibi Alman yazarları ve trajik Alman oyunlarını da inceleyebilir.
Bu derste, Akıl Çağının kesinlik, özgürlük ve düşünceyle fiziksel dünya arasındaki ilişkiyi konu edinen bazı felsefi metinler (Bacon, Hobbes, Locke, Pascal, Descartes, Spinoza, Leibniz); ya da erken dönem fizikçi ya da doğa bilimcilerin (Kepler, Galileo, Harvey, Leewenhoek, Hooke, Boyle, Descartes, hareket, Newton) metinleri de ele alınabilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Döneme giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
5 | Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Tüm öğrencilerin dönem boyunca derslerin %70 ine katılması gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %50 |
Ödev | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 4 |
2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 4 |
3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 3 |
4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 4 |
5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 3 |
6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 3 |
7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 3 |