Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Düzey Proje Çizelgeleme | IE 574 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Proje çizelgeleme ve kontrolündeki tüm önemli faktörlerin farkında olabilme. |
2. Proje çizelgeleme ve kontrol problemlerini çözmede kullanılabilecek çözüm metodolojilerini anlayabilme. |
3. Proje zçizelgeleme ve kontrol problemlerini çözmek için kullanılan çeşitli algoritmaları ve prosedürleri tanımlayabilme. |
4. Çeşitli proje çizelgeleme ve kontrol problemleri için matematiksel programlama modelleri kurabilme. |
5. Optimizasyon yazılımı GAMS ve proje çizelgelemesi yazılımı MS-Project'i kullanma ve elde edilen çözümleri yorumlama becerisine sahip olma. |
6. Rapor yazma ve sözlü iletişim becerileri gelişmiş olma. |
7. Ekip çalışması becerilerini geliştirmiş olma. |
8. Etik konuların farkında olabilme. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Matematiksel modelleme |
|
Dersin Tanımı:
Proje çizelgeleme problemlerinin temel kavramları ve sınıflandırması. Kaynak kısıtı olmaksızın proje çizelgeleme. Kritik Yol Yöntemi. Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Yöntemi. Başlangıç zamanına bağımlı maliyetlerle proje çizelgelemesi. İş kesimli ve genel kaynak kısıtlı proje çizelgeleme. Kaynak dengeleme ve elverişlilik maliyeti problemi. Ağırlıklandırılmış erken bitirme ve geç bitirme maliyetleri. Yenilenemez kaynak kısıtları. Projenin net bugünkü değerini en çoklayan proje çizelgelemesi. İskonto yapılmış nakit akışları. Çoklu faaliyet yürütme usulleri. Çoklu proje çizelgelemesi. Proje izleme ve kontrol. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Genel proje yönetimi |
2 | Proje çizelgelemesi |
3 | Kritik yol yöntemi ve PERT analizi |
4 | Başlangıç zamanı bağımlı maliyetlerle proje çizelgelemesi |
5 | Kaynak kısıtlı proje çizelgelemesi (önleyici ve genelleştirilmiş) |
6 | Kaynak dengeleme (seviyelendirme) ve elverişlilik maliyeti problemi |
7 | Ağırlıklandırılmış erken bitirme-gecikme maliyetleri altında Kaynak kısıtlı proje çizelgeleme |
8 | Yenilenemez kaynak kısıtlamaları |
9 | Projenin net bugünkü değerini en çoklayan proje çizelgelemesi |
10 | İskontolu nakit akışlarıyla kaynak kısıtlı proje çizelgeleme |
11 | Çoklu faaliyet yürütme modları ile proje çizelgeleme |
12 | Çoklu proje çizelgelemesi |
13 | Proje izleme ve kontrol |
14 | Proje çalışmalarının sözlü sunumları |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. E. L. Demeulemeester, and W. S. Herroelen, Project Scheduling: A Research Handbook, Kluwer, 2002.
2 R. Klein, Scheduling of Resource Constrained Projects, Kluwer, 2000.
3. J. Weglarz, Project Scheduling: Recent models, Algorithms and Applications, Kluwer, 1999. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat ders. Öğretim üyesi, derslerde yalnızca seçilmiş önemli kavramları ve noktaları tartışacaktır. Derslerde sunulan materyale aşina olmak ve sınıf tartışmalarına katılmak için, öğrencilerin önce önceki derslerde ele alınan materyali okumaları beklenir. Öğrenciler derslere hazırlıklı gelirlerse, dersleri daha ilginç bulacak ve faydalanacaklardır. Dönem projesi ödevlerini yaparken öğrencilerin takım halinde çalışması gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 |
2 | Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
3 | Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, bileşen veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir ve uygular. | 2 |
4 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
5 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 2 |
6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
8 | Bir yabancı dili (özellikle İngilizceyi) en az Avrupa Dili Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |