PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimaride ve İç Mekanlarda EstetikIAGR 5403 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mimarlık estetiğinin temel konu ve kavramlarını tanımak.
2. Mimariye, iç mekanlara ve tasarıma estetik ile ilgili verilen tepkilerin karmaşık doğasını anlamak.
3. Mimarinin estetik açıdan takdir edilmesinin değeri konusunda duyarlılık geliştirmek.
4. Kuramsal metinleri okuma ve anlamada bir imkan elde etmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencileri mimarlık, iç mekan ve tasarım estetiği ile tanıştırır. Estetik teorileri mimariye uygulayan bazı ana metinleri inceleyerek, mimari mekanların estetik tanımı, deneyimi ve takdiri tartışılacaktır. Her hafta, tartışma konusu bir öğrenci tarafından sunulacak ve yönetilecek.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Estetik algının kökenleri; Protea faktörü
3Dengeyi keşfetmek; Dengeden kaosa
4Doğadan eserlere; Akıllı müdahaleler
5Birlik ve çeşitlilik; Oranın derin yapısı
6Güzelliğin arkasındaki rakam bilimi; Temayı geliştirmek
7Portik ve kubbenin ötesinde; Çağdaş varyasyonlar
8Mimari metafor; İkinci dereceden oran
9Limbik alan; Biyoklimatik fırsatlar
10Varlık, konum ve işlev: Mimarinin takdiri
11Klasik Arap Düşüncesinde Güzellik ve Estetik Deneyim
12Fenomenoloji Işığında Comares Hall'u Anlamak
13Derse genel bakış ve öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
 
Kaynaklar:
Peter F. Smith The Dynamics of Delight: Architecture and Aesthetics Routledge 2003 0-203-40189-1 Valérie Gonzalez Beauty and Islam: Aesthetics in Islamic Art and Architecture I.B.Tauris Publishers 2001 86064 691 3
 
Diğer Kaynaklar:
Roger Scruton The Aesthetics of Architecture Methuen and Co Ltd 1980 0416 85970 4 Allen Carlson Aesthetics and the Environment: The Appreciation of Nature, Art and Architecture Routledge 2000 0-203-99502-3
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu derste, öğrenciler teorik bilgileri pratikle birleştirerek derinlemesine bir öğrenme deneyimi yaşayacaklardır. Dersler, interaktif tartışmalar, grup çalışmaları, görsel analizler ve proje tabanlı uygulamalarla desteklenecektir. Her hafta, öğrenciler bir estetik konusunu derinlemesine inceleyip sınıfta tartışmaya sunacaklardır. Öğrencilerin aktif katılımı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri teşvik edilecektir. Ayrıca, dersin sonunda öğrenciler estetik teorileri ile mimari tasarımı birleştiren yaratıcı projeler geliştireceklerdir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Derse Devamsızlık1%10
Dönem Ödevi (Araştırma)1%50
Aktiviteler2%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme.4
2Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme.4
3Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme.2
4İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme.2
5İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme.1
6İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme.0
7En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.0