PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sürdürülebilir Tasarımın Felsefesi ve MetodolojisiIAGR 5323 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küresel ölçekte, kaynaklardan yararlanma bağlamında gelecek nesillere imkanların sağlanması için sorumluluk hissederler.
2. Küresel ve yerel ölçekte, çevresel, sosyal ve ekonomik problemleri tespit edebilir ve sürdürülebilir tasarım bağlamında bunlara çözüm önerebilirler.
3. Mekanların kullanıcıları ve çevre için hassasiyet duyar ve yapım aktivitelerinin sonuçları üzerinde bilinç kazanırlar.
4. Herhangi bir tasarım ürününün ihtiyaçları bağlamında sürdürülebilir bir yaklaşım doğrultusunda analitik düşünme yetisi geliştirebilirler.
5. Çevresel değerlendirme sistemlerinin uygulama olanakları ve zayıf yönleri konusunda farkındalık sahibi olurlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Sürdürülebilir tasarımın gerekliliği ve uygulamadaki engelleri, çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları bağlamında tartışılmaktadır. Öğrencilerin, çevrelerindeki problemleri tanımlamaları ve bunlara sürdürülebilir tasarım önerileri getirmeleri kapsamında verilen bir dizi proje ile, analitik düşünme yetisi kazanmaları hedeflenmektedir. Küresel ölçekte kullanılan çevresel değerlendirme sistemlerinin kapsamları, uygulanabilirlikleri ve zayıf yönleri ile birlikte, uluslararası sürdürülebilir tasarım proje örnekleri analiz edilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş
2Belgesel Gösterimi ve Tartışma
3Küresel Problemlerin Tanımlanması
4Sürdürülebilir Tasarımın Kapsamı
5Ekonomik Parametreler
6Sosyal Parametreler
7Çevresel Parametreler
8Çevresel Değerlendirme Sistemleri
9Uluslararası Vaka İncelemeleri
10Yenilikçi Sürdürülebilir Tasarım Çözümleri
11Sertifikalı Yeşil Bina Eğitim Gezisi
12Vaka Etüdü Sunumları
13Sürdürülebilir Tasarım Çözümlerinin Uygulamasında Karşılaşılabilecek Engeller
14Türkiye'de Yeşil Bina Sertifkasyonu ve Mevzuat
 
Kaynaklar:
Sürdürülebilir Tasarımın Felsefesi ve Metodolojisi Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış)
 
Diğer Kaynaklar:
* Ecodesign: A Manual for Ecological Design, KEN YEANG, Wiley Academy, 2006 * Sustainable Ecosystems and the Built Environment, GUY BATTLE, CHRISTOPHER MCCARTHY, Wiley Academy, 2001
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada 3 saat olmak üzere; anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme ve proje öğretim yöntemleri ile bireysel öğretim tekniği kullanılarak işlenmektedir. Derste, sınıf içi bireysel sunumlar ve uluslararası sertifikalı yeşil bina projelerine ilişkin sınıf içi tartışmalar üzerinden vaka etütleri yapılmaktadır. Ayrıca, dönem içerisinde öğrencilerden seçtikleri bir konu üzerine akademik bir rapor yazmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Dönem Ödevi (Araştırma)1%20
Vaka İncelemesi1%10
Dönem Ödevi (Sunumu)1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme.4
2Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme.4
3Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme.4
4İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme.1
5İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme.2
6İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme.4
7En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.4