Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürdürülebilir Tasarımın Felsefesi ve Metodolojisi | IAGR 532 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Küresel ölçekte, kaynaklardan yararlanma bağlamında gelecek nesillere imkanların sağlanması için sorumluluk hissederler. |
2. Küresel ve yerel ölçekte, çevresel, sosyal ve ekonomik problemleri tespit edebilir ve sürdürülebilir tasarım bağlamında bunlara çözüm önerebilirler. |
3. Mekanların kullanıcıları ve çevre için hassasiyet duyar ve yapım aktivitelerinin sonuçları üzerinde bilinç kazanırlar. |
4. Herhangi bir tasarım ürününün ihtiyaçları bağlamında sürdürülebilir bir yaklaşım doğrultusunda analitik düşünme yetisi geliştirebilirler. |
5. Çevresel değerlendirme sistemlerinin uygulama olanakları ve zayıf yönleri konusunda farkındalık sahibi olurlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Sürdürülebilir tasarımın gerekliliği ve uygulamadaki engelleri, çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları bağlamında tartışılmaktadır. Öğrencilerin, çevrelerindeki problemleri tanımlamaları ve bunlara sürdürülebilir tasarım önerileri getirmeleri kapsamında verilen bir dizi proje ile, analitik düşünme yetisi kazanmaları hedeflenmektedir. Küresel ölçekte kullanılan çevresel değerlendirme sistemlerinin kapsamları, uygulanabilirlikleri ve zayıf yönleri ile birlikte, uluslararası sürdürülebilir tasarım proje örnekleri analiz edilmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş |
2 | Belgesel Gösterimi ve Tartışma |
3 | Küresel Problemlerin Tanımlanması |
4 | Sürdürülebilir Tasarımın Kapsamı |
5 | Ekonomik Parametreler |
6 | Sosyal Parametreler |
7 | Çevresel Parametreler |
8 | Çevresel Değerlendirme Sistemleri |
9 | Uluslararası Vaka İncelemeleri |
10 | Yenilikçi Sürdürülebilir Tasarım Çözümleri |
11 | Sertifikalı Yeşil Bina Eğitim Gezisi |
12 | Vaka Etüdü Sunumları |
13 | Sürdürülebilir Tasarım Çözümlerinin Uygulamasında Karşılaşılabilecek Engeller |
14 | Türkiye'de Yeşil Bina Sertifkasyonu ve Mevzuat |
|
Kaynaklar: |
Sürdürülebilir Tasarımın Felsefesi ve Metodolojisi Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış) |
|
Diğer Kaynaklar: |
* Ecodesign: A Manual for Ecological Design, KEN YEANG, Wiley Academy, 2006
* Sustainable Ecosystems and the Built Environment, GUY BATTLE, CHRISTOPHER MCCARTHY, Wiley Academy, 2001
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 saat olmak üzere; anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme ve proje öğretim yöntemleri ile bireysel öğretim tekniği kullanılarak işlenmektedir. Derste, sınıf içi bireysel sunumlar ve uluslararası sertifikalı yeşil bina projelerine ilişkin sınıf içi tartışmalar üzerinden vaka etütleri yapılmaktadır. Ayrıca, dönem içerisinde öğrencilerden seçtikleri bir konu üzerine akademik bir rapor yazmaları beklenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %20 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |