Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapay Zeka | CENG 508 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Verilen prpbleme özgü akıllı ajan tasarlayabilme |
2. Problem çözümü arama yöntem ve prensiplerini uygulayabilme |
3. Mantıksal problem gösterimini anlayabilme |
4. Makina öğrenmesinin temellerini anlamak ve uygulayabilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Doğal olayları keşfetmek, Hedef azaltmak, Çözüm yolları bulmak, Mantık, Gelişmiş bilgi temsili, Anlamanın doğal dili, Eşleştirme, Uygulamalar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yaoay Zekaya Giriş |
2 | Ajanlar ve çevre |
3 | Yönlendirilmiş/yönlendirilmemiş arama ve keşif |
4 | Lokal arama, belirleyici olmayan-hareketler ve kısmi izlenebilirlik durumlarında arama |
5 | Rakip arama. Kural doyumu |
6 | Birinci seviye mantık ile çıkarım |
7 | Gerçek dünyada planlama ve hareket etme |
8 | Bilgi gösterimi |
9 | Bulanık bilgi ve çıkarım, olasılıksal çıkarım |
10 | Basit ve karmaşık kararlar oluşturmak |
11 | Örneklerden öğrenme, öğrenmede bilgi |
12 | Olasılıksal modeller ile öğrenme |
13 | Destekli öğrenme |
14 | Proje sunumları |
|
Kaynaklar: |
Artificial Intelligence: A Modern Approach by Stuart Russell, Pearson Education India; 3rd edition (October 14, 2015) |
|
Diğer Kaynaklar: |
Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agents 2nd Edition, by David L. Poole (Author), Alan K. Mackworth (Author), Cambridge University Press; 2 edition (September 25, 2017) |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Proje | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |