Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kentsel Tasarım ve Dönüşüm Stüdyosu II | KENT 531 | | | 2 + 2 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kentsel dönüşüm konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi edinir. |
2. Sorun tespiti, analiz, çözüm üretme ve karar verme becerileri geliştirir. |
3. Planlama ve tasarımı içeren dönüşüm projelerini bağımsız olarak yürütebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Seçilen kentsel dönüşüm konusu doğrultusunda, Kentsel Dönüşüm Stüdyosu I kapsamında gerçekleştirilen literatür taraması ve yasal çerçeve incelemesinde tanımlanan yaklaşımlar dikkate alınarak, proje alanında toplanan veriler ve uygulanan anketten elde edilen bilgilere göre izlenecek kentsel dönüşüm yaklaşımı belirlenecektir. Bu yaklaşıma uygun olarak, proje alanında gerçekleştirilecek uygulamanın katılımı da içeren yönetsel boyutları tanımlanacak; öğrenciler tarafından kentsel dönüşüm alanına ilişkin nazım ve uygulama imar planları ile kentsel tasarım önerileri hazırlanacak ve projenin fizibilite çalışması yapılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapılan sunumlarda, üretken yapay zeka araçlarından yararlanılabilmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentsel dönüşümün temel kavram ve yaklaşımlarının incelenmesi |
2 | Fizibilite analizi yöntemlerinin öğrenilmesi |
3 | Dönüşüm alanının, paydaşların ve beklentilerin tanımlanması |
4 | Uygun dönüşüm yaklaşımının seçilmesi |
5 | Seçilen yaklaşımın paydaşlarca kabul edilebilirliğinin değerlendirilmesi |
6 | Planlamaya yönelik veri derlenmesi |
7 | 1/5000 ölçekli nazım imar planının hazırlanması |
8 | 1/1000 ölçekli uygulama imar planının hazırlanması |
9 | Kentsel tasarım projesinin geliştirilmesi |
10 | Projenin fizibilite analizinin yapılması |
11 | Dönüşüm alanı için kentsel tasarım projesinin hazırlanması |
12 | Hazırlanan tasarımların ikinci ön jüri ile değerlendirilmesi |
13 | Projenin fizibilite analizinin yapılması |
14 | Projenin fizibilite analizinin yapılması |
|
Kaynaklar: |
Joseph de Chiara, Julius Panero and Martin Zelnik – Time-Saver Standards for Housing and Residential Development (Second Edition) – Tata McGraw Hill,2011.
Matthew Carmona, Steeve Tiesdell, Tim Heath and Taner Öç –Public Places Urban Spaces: The Dimensions of UrbanDesign, Routledge, 2010.
Peter Roberts - Urban Regeneration, SAGE, 2015
Leonhard Schenk - Designing Cities; Basics, Principles, Projects, Bilhauser Basel, 2012. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 4 saat (2 saat teorik, 2 saa pratik) stüdyo çalışması olarak düzenlenecektir. Stüdyo çalışmaları bireysel, stüdyo eleştirileri ve jüri sistemi olarak düzenlenmiştir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur. | 4 |
3 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. | 4 |
4 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
5 | Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. | 4 |
7 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir. | 4 |
8 | Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
9 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir. | 4 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir. | 4 |
11 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | 4 |
12 | Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir. | 4 |
13 | Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir. | 4 |
14 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir. | 4 |
15 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir. | 4 |