PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama Yönetimi ve StratejileriUTL 5203 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Nihai tüketici ve endüstriyel pazarları tanır.
2. Pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma teknik
3. Hizmet pazarlaması stratejileri
4. Nihai ve endüstriyel ürün geliştirme stratejisi
5. Fiyatlandırma stratejileri
6. Dağıtım kanalı stratejileri
7. Tutundurma stratejileri
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri, kontrol edilemez ve edilebilir pazarlama çevresinin, pazarı bölümlendirmesinin, tüketici davranışının, hizmet pazarlamasının, ürün geliştirmenin, fiyatlandırmanın, dağıtım kanalı seçmenin ve tutundurma faaliyetlerinin planlanması, yürütülmesi ve denetlenmesidir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama ve pazarlama yönetiminin tanımı, kapsamı ve evreleri
2Pazarlamanın makro ve mikro çevreleri
3Tüketici davranışları
4Nihai ve örgütsel pazarlar
5Sanal ve mobil pazarlama
6Pazarlama planlaması ve stratejik pazarlama
7Tüketici koruması ve hakları
8Ürün geliştirme stratejileri
9Fiyatlandırma stratejileri
10Dağıtım kanalı stratejileri
11Fiziksel dağıtım stratejileri
12Pazarlama iletişimi
13Reklam ve kişisel satış
14Satış özendirme, halkla ilişkiler ve tanıtım
 
Kaynaklar:
Mahir Nakip, İnci Varinli ve Mustafa Gülmez Güncel Pazarlama Yönetimi Detay 2012 978 605 5216 06 1 İsmet Mucuk Pazarlama İlkeleri Türkmen Yayınevi 2012
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatma ve öğrencilerin ödev hazırlaması ile yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Türkiye ve küresel dünya ticareti ile ekonomi hakkında geniş bilgi edinmek. Modern ve güncel ticaret ve lojistik bilgisiyle ticaret ve lojistik alanındaki becerileri artırmak.0
2Uluslararası işletme, küresel pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası ekonomi ve politika, uluslararası ticaret teorisi, dış ticaret düzenlemeleri, gümrük işlemleri, uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel ve kapsamlı bilgi edinmek. Uluslararası işletme, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanlarında analitik ve kavramsal öngörü ve değerlendirme becerileri kazanmak.0
3Uluslararası düzeyde lojistik, dağıtım kanalları ve alt kanalları, toptancılık ve perakendecilik hakkında bilgi edinmek. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında mevcut pozisyonlarda çalışma ve gelecekte üst pozisyonlara aday olma fırsatı elde etmek.0
4Saha çalışmaları, özel konular, güncel vaka analizleri ve uygulamalar hakkında bilgi edinmek. Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı kazanmak.0
5Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı elde etmek. İhracat ve ithalat işlemleri ile bunların uygulamaları hakkında geniş bilgi edinmek.0
6İhracat, ithalat ve yatırım işlemleri ile yürürlükteki mevzuat hakkında gerekli bilgileri edinmek.0
7Dış ticarette gerekli olan lojistik hizmetler, depolama, yükleme, boşaltma ve taşıma konularında bilgi ve beceri sahibi olmak.0
8Günlük hayatta kullanılabilir yönetim becerilerini geliştirmek. Uluslararası ticaret hukuku ve düzenlemeleri hakkında bilgi edinmek.0
9Sürekli gelişim ve yeni fikirlere açıklık konusunda bakış açısını geliştirmek. Küresel pazar risklerini ve fırsatlarını belirleme becerileri kazanmak.0
10Küresel ortamda uygulanabilir yönetim ve idari becerileri edinmek. Uluslararası iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmek.0
11Uluslararası işletmenin makro çevresini daha geniş bir perspektifle değerlendirmek ve fırsatları analiz etmek. Uluslararası şirketlerde kariyer fırsatları elde etmek.0
12Hızlı küresel değişimler ve yaşam boyu öğrenme konusunda farkındalık kazanmak.0
13Uluslararası ticaret hukuku ve mevzuat ile ilgili bilgi edinmek.0
14Devamlı gelişim ve yeni fikirlere açık olma bakış açısını geliştirmek.0
15Küresel piyasalarda karşılaşabileceği risk ve fırsatları etkin tespit yeteneği geliştirmek.0
16İşletme ve yönetim fonksiyonlarını uluslararası ölçekte uygulama becerisi edinmek.0
17Uluslararası iletişim ve müzakere yeteneklerini geliştirmek.0
18Uluslararası işletme dış çevresini daha geniş ve kapsamlı görme ve çözümleme fırsatı edinmek.0
19Uluslararası işletmelerdeki kariyer fırsatlarını değerlendirme imkânı kazanmak.0
20Küresel ölçekte hızlı değişim ve yaşam boyu öğrenme bilincini edinmek.0