Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çevre ve İnsan | IAGR 530 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Verilen konu hakkında kapsamlı literatür taraması ve araştırma yapabilirler |
2. Belirli kriterler doğrultusunda insan - yapı ilişkilerini analiz ederler |
3. Araştırma konuları ile ilgili kapsamlı döküman hazırlayabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
“Çevre ve İnsan” dersi insanların çevreleriyle kurdukları ilişki kapsamında yapılı ve doğal çevrenin insanların psikolojilerini ve dolayısıyla davranışlarını nasıl etkilediği konusundaki kuram ve araştırmaları incelemek ve bu bağlamda insanların eylemlerinin çevre üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik bir derstir. Dersin amacı davranışlarımızın çevre üzerindeki etkileri üzerine ışık tutarak çevresel yaklaşımlar ile sürdürülebilirlik gibi konuları tartışmaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mekan, insan ve çevresel psikoloji: Çevresel Psikoloji teorilerine giriş |
2 | Algı |
3 | Biliş |
4 | Kişilik |
5 | Çevresel yaklaşımlar, değerlendirme ve değer biçme |
6 | Mahremiyet |
7 | Kişisel Alan |
8 | Alansallık |
9 | Kalabalık ve yoğunluk |
10 | Alestezi, Kinestezi & Sinestezi |
11 | Biyofilya |
12 | Dönem projesi için konu önerisi / sunum |
13 | Tartışmalar |
14 | Final Tartışmaları |
|
Kaynaklar: |
Environmental Psychology: Principles and Practice. Gifford, R. (2013). AN EXPANSION OF ROGER BARKER''S BEHAVIOR SETTING SURVEY FOR AN ETHNO-ECOLOGICAL APPROACH TO PERSON–ENVIRONMENT INTERACTIONS. Journal of Environmental Psychology. Volume 16, Issue 4, December 1996, Pages 319-333
Environmental Psychology for Design. Kopec, D. (2012).“Do You See What I See? The shopping experiences of people with visual impairment”. Interdisciplinary Journal of Signage and Wayfinding Vol. 5 No. 1 (2021): Signage Perceptions, Experiences, and Aesthetic Judgements.
Florek, Magdalena (2011). "No place like home: Perspectives on place attachment and impacts on city management.
Proshansky, Harold M.; Fabian, Abbe K.; Kaminoff, Robert (1983). "Place-identity: Physical world socialization of the self". Journal of Environmental Psychology. 3 (1): 57–83. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıfta yüzyüz tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %40 |
Sözlü Sunum | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |