Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mimarlıkta Anlam | IAGR 515 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilişsel tasarım sürecini ve algısını keşfedin. |
2. Tasarımın anlamını değer, estetik, kullanım olarak anlayın. |
3. Tasarımda kültürün gerekliliklerini göstergebilim, yer duygusu ve deha mekânları olarak tanımlayabilme. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere, çok disiplinli ve disiplinler arası araştırma yaklaşımları da dahil olmak üzere tasarım ve göstergebilim hakkında gerekli bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Tasarımın anlamını kavramak dersin temel amacı olup, öğrencilerin tasarım değerini ve kalitesini iletişim ve göstergebilim açısından çözme ve anlama becerilerini geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İç Mimarlıkta Anlam'a Giriş |
2 | Yaratıcılık |
3 | İç mekanlarda Kültürel etkiler |
4 | iç mimarlıkta Değer ve Etik |
5 | İç mimarlıkrta Estetiık |
6 | İşlevsellik ve Pratiklik |
7 | İç Mimarlıkta Göstergebilim ve Sembolizm |
8 | Tasarımın Psikolojik Yönleri |
9 | Deneyimsel Tasarım |
10 | Yeniden Kullanıma Uyumluluk ve Tarihi Koruma |
11 | İşbirliği ve Disiplinlerarası Tasarım |
12 | Tasarım Teorisi ve Eleştirisi |
13 | İç Mekanda Teknolojik Yenilikler |
14 | İç Mimarlıkta Gelecek Trendler |
|
Kaynaklar: |
Neil Leach, Rethinking Architecture, Routhledge, 1997
Leland M. Roth, Amanda C. Roth Clark , Understanding Architecture_Its Elements, History, and Meaning, Westview Press, 2013
Donald Preziosi - Architecture, Language, and Meaning_ The Origins of the Built World and Its Semiotic Organization , De Gruyter Mouton ,1979
"The Semiotics of Space" by Anne Wagner |
|
Diğer Kaynaklar: |
Tony Malim , Cognitive Processes_ Attention, Perception, Memory, Thinking and Language , Macmillan Education UK ,1994
Solso, Robert L. ,Cognitive Psychology , Pearson , 2013
"The Poetics of Space" by Gaston Bachelard
"The Language of Things: Understanding the World of Desirable Objects" by Deyan Sudjic
"The Aesthetics of Architecture" by Roger Scruton
"The Design of Everyday Things" by Don Norman
"The Architecture of Happiness" by Alain de Botton
"Design as Art" by Bruno Munari
"Sensory Design" by Joy Monice Malnar and Frank Vodvarka |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim Yöntemleri
1. Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Soru - Cevap
3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 7 | %35 |
Dönem Ödevi | 1 | %65 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |