| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Yönetim ilke ve Sistemleri | MAN 503 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Yönetimin temel kavramlarını kavrar |
| 2. Yönetim yaklaşımlarını değerlendirir |
| 3. Yönetim fonksiyonlarını kavrar |
| 4. Karar verme alternatiflerini kavrar |
| 5. Yönetim sistemlerini hakkında bilgi edinir |
| 6. Motivasyon teorilerini kavrar |
| 7. Kontrol mekanizmalarını kavrar |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, başlıca yönetim işlevlerine genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. Ana vurgu, planlama, örgütleme, liderlik etme ve kontrol etme yönetim işlevlerine dayanmaktadır. Ayrıca, sosyal sorumluluk, yönetim etiği ve uluslararası yönetim ve küreselleşme de ele alınacak konulardır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
--- üretken yapay zeka kullanımı yoktur ---
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Yönetim ve Yönetme |
| 2 | Yönetim Düşüncesinin Evrimi |
| 3 | Değerler, Tutumlar, Duygular ve Kültür: Kişi Olarak Yönetici |
| 4 | Etik ve Sosyal Sorumluluk |
| 5 | Çok Kültürlü Bir Ortamda Farklı Çalışanları Yönetme |
| 6 | Küresel Ortamda Yönetim |
| 7 | Karar Verme, Öğrenme, Yaratıcılık ve Girişimcilik |
| 8 | Planlayıcı ve Stratejist Olarak Yönetici |
| 9 | Değer Zinciri Yönetimi: Rekabet Avantajı İçin Fonksiyonel Stratejiler |
| 10 | Organizasyon Yapısı ve Kültürünün Yönetimi |
| 11 | İnsan Kaynakları Yönetimi |
| 12 | Lider Birey ve Gruplar |
| 13 | Motivasyon ve Performans |
| 14 | Etkili İletişimin Desteklenmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Jones & George, Contemporary Management, 11th edition, McGraw-Hill Education, 2019, ISBN: 978-1-259-92198-8.
Michael A. Hitt, J. Stewart Black & Lyman W. Porter, MANAGEMENT , 2nd Edition, Pearson Education, 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| --- |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders, Katılım, Örnek Olay Çalışması, Ödev |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 5 | %30 |
| Final Projesi | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 5 | 5,00 | 25,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İşletme alanında lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur. | 0 |
| 2 | Derinlemesine incelemek istediği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olur. | 0 |
| 3 | İşletme yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar. | 0 |
| 4 | İşletme yönetimi alanında uzman olarak, işletmeciliğe yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
| 5 | Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için analiz edebilir, yorumlayabilir ve uygulayabilir. | 0 |
| 6 | İşletme yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 0 |
| 7 | İşletme yönetiminde uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir. | 0 |
| 8 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 0 |
| 9 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır. | 0 |
| 10 | Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 0 |
| 11 | İşletme yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme ile ilgili oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 0 |
| 12 | İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir. | 0 |
| 13 | İngilizce dilini en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir. | 0 |
| 14 | İşletme yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 0 |
| 15 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 0 |