Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Soğutma ve İlklimlendirme | ME 578 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler akışkanlar mekani-termal sistemler ve HVAC& R arası ilişkiyi kurabilir |
2. Öğrenciler ASHRAE, IHVE ve Türk standartlarına bağlı tasarım yapabilir |
3. Öğrenciler dizayn amaçları doğrultusunda fizibilite, maliyet analizi yapabilir |
4. Öğrenciler HAD ile HVAC sistemi tasarımı yapabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yaz kliması sistemlerinin psikrometrik analizi. Havanın temizlenmesi ve filtrelenmesi. Yıl boyunca çalışan bir iklimlendirme ünitesinin analizi ve tasarımı. Kanal tesisatı ve hava dağıtımı. HVAC&R sistemlerinde buhar sıkıştırmalı soğutma ekipmanları. Kondenserlerin ve evaporatörlerin ısıl tasarımı, soğutma kompresörleri, genleşme elemanları, kontrol ekipmanları ve HVAC&R uygulamalarındaki sistemler. HVAC&R sistemlerine yönelik tasarım projeleri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Soğutma ve iklimlendirmeye giriş |
2 | Soğutucular |
3 | Yaz havalandırma sistem dizaynı |
4 | Psikometrik analiz ve sistem aranjmanı |
5 | Tüm yıl için AC birimi analiz ve dizaynı |
6 | Hava dağılımı sistem dizaynı |
7 | Hava temizleme ve filtreleme |
8 | Buhar soğutması |
9 | Isı pompası |
10 | Soğutmada HAD yöntemleri |
11 | İklimlendirmede HAD yöntemleri |
12 | Soğutma sistem bileşenleri |
13 | Termal konfor |
14 | Isıtma ve soğutma yükleri |
|
Kaynaklar: |
Toecker, and J.W. Jones, “Refrigeration and Air Conditioning”, McGraw-Hill, 1988. |
|
Diğer Kaynaklar: |
McQuiston, F.C., “Heating, Ventilating and Air Conditioning-Analysis and Design”, John Wiley, 1994.
Jones, W.F., “Air Conditioning Engineering”, Edward Arnold, 1984. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders ve ödev çalışması yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 3 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 3 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 4 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 3 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 1 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 2 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 2 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 2 |