Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Gaz Dinamiği | ME 520 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Akışkanlar mekaniğinin ve aerodinamiğin temel formüllerinin çıkartılmasını bilir. |
2. Çıkartılmış olan formüllerin gaz dinamiği problemlerine uygulanmasını bilir |
3. Gaz dinamiği formüllerinin güncel mühendislik problemlerine uygulanmasını bilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Temel konseptlerin tekrarı, Sıkıştırılabilir akış, ızentropik akış, Şok dalgaları,Normal ve eğik şoklar, Hipersonik akışlar, Nozül akışı, Supersonik yanma, deneysel metodlar, süpersonik rüzgar tüneli, akış görüntüleme teknikleri, zamana bağlı değişen akışlar, izentropik olmayan akış.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka araçları kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Gaz Dinamiğine Giriş |
2 | Gaz Dinamiğine Giriş |
3 | Sıkıştırılabilir akışın temel denklemleri |
4 | Sıkıştırılabilir akışın temel denklemleri |
5 | Bir boyutlu akış |
6 | Normal Şoklar |
7 | Eğik Şoklar |
8 | Diğer Şoklar (Hareketli şoklar) |
9 | Genişleme |
10 | Şok-Genişleme Dalgaları Teorisi |
11 | Nozül Akışı |
12 | Süpersonik Akış |
13 | İzentropik Olmayan Akış |
14 | Zamana Bağlı Akış Fenomenası |
|
Kaynaklar: |
Gas Dynamics, Frank M. WHITE, McGraw-Hill. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Gas Dynamics, JOHN, James E.A., KEITH, Theo G., Pearson, 2006 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Deney,Sunum |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Proje | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 5 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 3 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 3 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 2 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 2 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 2 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 2 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |