Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rekabetçilik ve Kümeleme | MAN 539 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Rekabetçilik kavramını tanımlayabilme ve eleştirel olarak analiz edebilme |
2. Ulusal rekabetçiliğin farklı boyutlarını anlayabilme |
3. Üniversite-Sanayi işbirliği ile ilgili anlayış geliştirebilme |
4. Başarının önemli itici güçleri olan inovasyon, Ar&Ge ve uluslararasılaşmanın temellerini kavrayabilme |
5. Ağ ilişkilerini eleştirel olarak inceleyebilme |
6. Kümelemenin kuramsal temellerini anlayabilme |
7. Sektörlerin rekabetçiliğinin göreceli farklılıklarını ayırt edebilme |
8. Bölgesel kümeleri belirleyebilme ve önceliklendirilebilme |
9. Farklı küme uygulamalarını karşılaştırabilme |
10. Rekabetçiliğin stratejik temellerini kavrayabilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Türkiye’de Kümelenmenin Tarihsel Geçmişi |
2 | Türkiye ve Diğer Ülkelerin Rekabetçilik Seviyeleri |
3 | Üniversite-Sanayi İşbirliği |
4 | Rekabetçilik için Güncel Yaklaşımlar |
5 | Uluslararasılaşma – Temel Kavramlar |
6 | Ar-Ge ve İnovasyon – Temel Kavramlar |
7 | Ağ İlişkileri – Temel Kavramlar |
8 | Kümeleme Kuramlarına Giriş |
9 | Kümeleme için Potansiyel Sektörlerin Belirlenmesi ve Önceliklendirilmesi |
10 | Potansiyel Sektörlerin Rekabetçilik Analizi – Stratejik Yol Haritası |
11 | Küme Oluşumunu Kolaylaştıran Yöntemler ve Araçlar – Küme Oluşumu ve Yönetimi |
12 | Kümelerin İzleme ve Değerlendirilmesi ve Etki Analizi |
13 | Örnek Olay – Türkiye ve Dünyadan Uygulamalar |
14 | Dönem Projesi Sunumları – Mevcut Kümelerin İncelenmesi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Durum Analizi | 1 | %15 |
Durum Analizi | 1 | %25 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |