Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Radar Sistemleri | EE 585 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel radar kavramlarını anlamak. |
2. Darbeli radar sistemlerini anlamak. |
3. Frekans modülasyonlu radar sistemlerini anlamak. |
4. Radar tespit sürecini anlamak. |
5. Teoriyi Matlab bilgisayar yazılımını kullanarak pratiğe uygulamak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Temel radar yapısı, radar denklemi ve radar kesit alanı (RCS), CW ve FM radarlar, darbe ve MTI radarlar, menzil tespiti ve çözünürlüğü, sinyal tespiti ve eşleşme filtrelemesi, MTI ve Doppler radarlar, CW Doppler radar PRI tipleri, kademeli PRF işleme, radar takibi, takip tipleri, takibin doğruluğu, radar sinyal tespiti, eşleşme filtrelemesi, radar karmaşası, sabit yanlış alarm oranı (CFAR) radarı. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Radar sistemlerine giriş. |
2 | Radar çeşitleri, menzil tespiti ve çözünürlükleri. |
3 | Basit radar menzil denklemi, gürültü ve SNR. |
4 | Eşik tespiti, tespit olasılığı, yanlış alarm olasılığı, darbe entegrasyonu. |
5 | Radar kesit alanı (RCS). |
6 | PRF ve aralık belirsizliği. |
7 | Vize Sınavı. |
8 | MTI ve Doppler radarları, doppler etkisi, CW Doppler radarı. |
9 | PRI tipleri, Stagger PRF işleme, Doppler filtreleme. |
10 | Radar takibi, takip çeşitleri, takibin doğruluğu. |
11 | Radar sinyal tespiti, eşleme filtreleme. |
12 | Radar karmaşası. |
13 | Sürekli yanlış alarm oranı (CFAR) radarı. |
14 | Radar kiti kullanılarak radar uygulaması. |
|
Kaynaklar: |
M. I. Skolnik, Introduction to Radar Systemsi 3rd Ed., Mc Graw Hill, 2001, ISBN: 007-118189-X.
B. R. Mahafza, Introduction to Radar Analysis, CRC Press, 2023, ISBN: 9781032476469. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, Matlab uygulamaları ve PEM11002 radar kiti uygulaması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerine tatbik edebilme becerisi. | 3 |
2 | Karmaşık Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla, uygun analiz ve modelleme metodlaarını seçme ve uygulama becerilerini geliştirme. | 3 |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, belirli şartları sağlayan gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, tasarlayabilme becerisi; bu amaçla modern tasarım metodlarını uygulamak için beceri geliştirme. | 1 |
4 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknikleri ve araçları tasarlama, seçme ve kullanma becerisi; bilgi teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 2 |
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgil karmaşık problemlerin veya araştırma alanlarının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde işbirliği yaparak verimli çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
7 | Türkçe’de sözlü ve yazılı etki iletişim becerisi; en az bir yabancı lisan [özellikle İngilce) bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 0 |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme becerisi, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip edebilme becerisi, sürekli güncel kalabilme becerisi. | 2 |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 0 |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |