Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Sediment Taşınımı | CE 578 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler akarsu akımlarılarında taşınan katı maddeler ile ilgili uygulamada karşılaşılan problemleri çözebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Katı tanenin özellikleri, katı tanenin çökelme (batma) hızı, askıdaki katı tane (sediment) dağılımı, katı tanenin harekete geçmesi, Shields diyağramı, taban ve yatak şekilleri, tabanda taşınan katı madde miktarının hesap yöntemleri, toplam katı madde yükünün hesabı, katı madde ölçümü, numune alma yöntemleri, akarsularda ki yapılar etrafında oluşan oyulmalar, katı madde kontrol yapıları, sualma yapıları,çökeltim havuzlarının hesabı, borularda katı madde taşınımı, kanal projelendirmesi. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Katı madde (sediment) tanesinin özellikleri ve çökelme hızı |
2 | Askıdaki sediment dağılımı |
3 | Tanenin harekete geçmesi ve kritik kayma gerilmesi |
4 | Shields diyagramı |
5 | Taban şekilleri ve akıma gösterdikleri direnç |
6 | Taban yükü hesap yöntemleri |
7 | Toplam katı madde yükü hesabı |
8 | Akarsulardan numune alma ve katı madde ölçümü |
9 | Baraj göllerinde katı madde |
10 | Akarsuda ki yapılarda oyulma |
11 | Su alma yapılarında katı madde kontrol yapıları |
12 | Çökeltim havuzlarının hesapları |
13 | Borularla katı madde taşınımı |
14 | Kanal projelendirme |
|
Kaynaklar: |
Marcelo, H.G., Sedimentation Engineering, ASCE, 2008, 0784408149 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Julien, P.Y., Erosion and Sedimentation, Cambridge, 2010, 978-0521537377 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saatlik teorik dersler yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 0 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 0 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 0 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 0 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |