Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dijital Diplomasi | PSI 536 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dijital diplomasinin kavramlaştırılması |
2. Dijital araçların diplomatların müzakere kapasitesini nasıl güçlendirdiğini fark etmek |
3. Konuya ait güncel eğilim, tartışma, söylem ve kapsam hakkında uzman görüşüne sahip olmak |
4. Küresel siyasetin geleceğini dijitalizasyon bakış açısından analiz etmek |
5. Geleneksel diplomasinin geleceği konusunda öngörüde bulunmak |
6. Güvenlik Çalışmaları içinde diplomasinin yerini tartışmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dijital teknolojiler, diplomasi dünyasını kökünden değiştirmektedir. Devlet ve şirketler, STKlar ve bireyler başta olmak üzere devlet dışı aktörlerin, uluslararası tartışmalara gerçek zamanlı katılımına olanak vermektedir. Bu ders, diplomasi çalışmalarının bu yeni ilgi alanını, dijital teknolojilerinin diplomasi uygulamaları, süreçleri ve dili üzerindeki etkilerine odaklanarak incelemek için tasarlanmıştır. Bunu yaparken internet yönetişimi, siber savaş, siber casusluk, sosyal medya algoritmaları ve sahte haber gibi konular üzerinde özellikle durulacaktır. Geleneksel diplomasi bilgileri de bu bağlamda karşılaştırmalı bir perspektiften yeniden tartışılacaktır. Böylece, "dijital diplomasi geleneksel diplomasinin yerine geçer mi" sorusuna da yanıt aranacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | GİRİŞ: GELENEKSEL DİPLOMASİ VE DİJİTAL ÇAĞ |
2 | DİJİTAL DİPLOMASİ: TANIMLAR, KAVRAMLAR, SORUNLAR VE FIRSATLAR |
3 | DİJİTAL DİPLOMASİ: BÜYÜKELÇİLİKLER VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER |
4 | KAMU DİPLOMASİSİ VE SOSYAL MEDYA |
5 | SOSYAL MEDYA, ALGORİTMALAR VE SAHTE HABER |
6 | ULUSÖTESİ TOPLULUKLAR, DİJİTAL EGEMENLİKLER, DİJİTAL SINIRLAR VE DİJİTAL DİYASPORA |
7 | SİBER UZAY VE İNTERNET YÖNETİŞİMİ |
8 | SİBER GÜVENLİK, SİBER SUÇLAR VE SİBER DİPLOMASİ |
9 | AMERİKAN MODELİ |
10 | RUS VE ÇİN MODELLERİ |
11 | SUNUMLAR |
12 | SUNUMLAR |
13 | SUNUMLAR |
14 | SON DEĞERLENDİRME |
|
Kaynaklar: |
H. Akın Ünver “Bilişimsel Diplomasi”: Siber Politikalar ve Dijital Demokrasi EDAM 2017
Başar Baysal (der.) Uluslararası İlişkilerde Güvenlik. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2022 (ISBN: 978-605-399-580-7)
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Temel İskit Diplomasi Tarihi, Teorisi, Kurumları ve Uygulaması İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2015 (ISBN: 978-605-399-257-8)
Gözde Kurt. Dijital Diplomasi. Ankara: Nobel Kitabevi, 2018 (ISBN: 9786052580400)
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze sözlü anlatım aracılığı ile öğrencileri bilgilendirip yönlendirerek dönem boyu sürdürmeleri gereken araştırmaların bilimsel bütünlük ve analitik niteliğinin yüksek kalitede olmasını sağlamak |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Term Paper | 1 | %30 |
Oral Presentation | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 |
2 | Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir. | 4 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur. | 0 |
4 | Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 4 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 4 |
6 | İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur. | 0 |
7 | Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 3 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur. | 3 |
9 | Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | 3 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |