Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Taşınmaz Mal Üretimi ve Planlama | KENT 566 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Taşınmaz mal yatırım türleri |
2. Yatırım konusu olacak alanların temel özellikleri |
3. Farklı yatırımlar için uygulanabilecek fiziksel planlama yaklaşımları |
4. Yatırımları değerlendirmede kullanılan nakit akış yöntemi |
5. Taşınmaz mal fiyatlarını belirleme (değerleme) yöntemleri |
6. Yatırım fizibilite hesaplaması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Arsa ve bina olarak taşınmaz mal üretimi, şehir planlama mesleğinin, “kullanım amacı ve yapılaşma hakları tanımlanmış arsa geliştirme” çalışması ile başlayan uğraş alanıdır. Arsa ve bina geliştirme sürecine çok sayıda başka meslek mensubu da katkı yapmakta, yatırımların değerlendirilmesi, örgütlenmesi, finansmanı başta gelen profesyonel hizmet alanlarını oluşturmaktadır. Bu derste, taşınmaz mal üretiminde kullanılan yöntemler ve uygulanan planlama yaklaşımları işlenecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve kapsamı |
2 | Taşınmaz mal yatırımlarının ülke ve dünya ekonomileri kapsamında belirleyicileri, ekonominin bütününü ve taşınmaz piyasaları etkileyen krizlerin ilişkileri. |
3 | Kentsel alanlarda taşınmaz piyasalarında arsa ve konut fiyatlarının oluşumu. |
4 | Perakende ticaret kuruluşlarının yer seçimi ve bu kuruluşlara talebin mekânsal farklılaşması. |
5 | Birinci ara sınav ve sınav sorularının sınıfta tartışılması. |
6 | Nakit akış analiz yöntemleri |
7 | Nakit akış analiz yöntemlerinin taşınmaz mal yatırımlarının değerlendirilmesinde uygulanması. |
8 | Taşınmaz mal yatırımlarının finansmanı |
9 | İkinci ara sınav ve sınav sorularının sınıfta tartışılması. |
10 | Taşınmaz mal fiyatlarını belirleme (değerleme) yöntemleri |
11 | Taşınmaz mal fiyatlarını belirleme (değerleme) yöntemleri ve uygulanması |
12 | Taşınmaz mal geliştirme süreci_Konut yatırımları |
13 | Ticari taşınmaz yatırımlarının özellikleri: Ofis ve perakende ticaret yatırımları. |
14 | Yatırım fizibilite analizi |
|
Kaynaklar: |
Ratcliffe, John; Stubbs, Michael; Keeping, Miles Urban Planning and Real Estate Development (3rd Edition) Routledge (Taylor and Francis Group) The Natural and Built Environment Series. 2009 0-415-45077-2
İsaac, David; O’Leary, John. Property Investment (2nd Edition) Palgrave Macmillan 2011 13: 978-0-230-29024-28 (pbk)
DiPasquale, Denise; Wheaton, Wişlliam C. Urban Economics and Real Estate Markets Prentice Hall 1996 0-13-225244-9
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Park, Chain S. Contemporary Engineering Economics (5th Ed.) Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall 2011 9780135096383 (pbk.) |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders sınıfta anlatılacak, öğrencilerin verilen ödevlerin bir bölümünü sınıfla paylaşmaları istenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %20 |
Ara Sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur. | 3 |
3 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. | 3 |
4 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur. | 2 |
5 | Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. | 4 |
7 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
8 | Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
9 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir. | 4 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir. | 2 |
11 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | 4 |
12 | Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir. | 4 |
13 | Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir. | 3 |
14 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir. | 4 |
15 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir. | 4 |