Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Telsiz Optik Haberleşme Sistemlerindeki İlerlemeler | EE 554 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Optik kablosuz iletişim sistemi tasarımındaki tasarım parametrelerinin çeşitli ortamlarda incelenmesi |
2. Atmosferik ve okyanus / su altı ortamlarında saçılma ve soğurmanın temellerini anlamak |
3. Optik kablosuz iletişim sistemlerinin tasarım kriterlerini anlamak |
4. Atmosferik ve okyanus / su altı optik kablosuz iletişim bağlantılarının uygulamalarında son teknoloji |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Optik kablosuz iletişimin temelleri, türleri, sistem konfigürasyonları, optik dalga yayılım formülasyonları, saçılma, soğurma, atmosferik, okyanus / su altı ortamlarında türbülans, performans kriterleri değerlendirmeleri ve optik kablosuz iletişim uygulama örnekleri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Optik kablosuz iletişimin temelleri |
2 | Optik kablosuz iletişim sistemi türleri |
3 | Optik kablosuz iletişim sistemi konfigürasyonları, ilgili unsurlar |
4 | Optik dalga yayılımını etkileyen parametreler ve varlıklar |
5 | Atmosferik ortamda saçılma ve soğurma |
6 | Atmosferde ve deniz atmosferinde türbülans |
7 | Okyanus / su altı ortamında saçılma ve soğurma |
8 | Okyanus / su altı ortamında türbülans |
9 | Atmosferik ortamda optik dalga yayılımı |
10 | Okyanus / su altı ortamında optik dalga yayılımı |
11 | Işık şiddeti dalgalanmaları gürültü değerlendirmeleri |
12 | Performans kriterleri ve bit hata oranı değerlendirmeleri |
13 | Optik kablosuz iletişim bağlantılarının uygulamaları, örnekler |
14 | Optik kablosuz iletişim sistemi tasarım ilkeleri |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Larry C. Andrews, Ronald L. Phillips, Laser Beam Propagation through Random Media, SPIE, 2005, 0-8194-5948-8
A. K. Majumdar, Advanced Free Space Optics (FSO) A Systems Approach, Springer, 2015, 978-1-4939-0917-9
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Haftada 3 saat ders
• 7 ev ödevi
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 7 | %5 |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Sınıf Katılımı | 42 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerine tatbik edebilme becerisi. | 3 |
2 | Karmaşık Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla, uygun analiz ve modelleme metodlaarını seçme ve uygulama becerilerini geliştirme. | 3 |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, belirli şartları sağlayan gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, tasarlayabilme becerisi; bu amaçla modern tasarım metodlarını uygulamak için beceri geliştirme. | 3 |
4 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknikleri ve araçları tasarlama, seçme ve kullanma becerisi; bilgi teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 3 |
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgil karmaşık problemlerin veya araştırma alanlarının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde işbirliği yaparak verimli çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7 | Türkçe’de sözlü ve yazılı etki iletişim becerisi; en az bir yabancı lisan [özellikle İngilce) bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme becerisi, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip edebilme becerisi, sürekli güncel kalabilme becerisi. | 0 |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 1 |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |