| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| İletişim Ağları | EE 533 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Haberleşme sistemlerinin kullanım alanları öğrenilecektir |
| 2. Öğrencile, hangi sistemin ne amaçla tasarlandığını öğrenebilecektir |
| 3. Farklı amaçlar için kullanılacak farklı ağ yapılarını teorik olarak tasarlayabileceklerdir |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Farklı telekomünikasyon sistemlerinin temel telekomünikasyon terimleri, özellikleri, kanat prensipleri ve yapıları öğretilecektir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Telekomünikasyon şebekelerine giriş, omurga band gereksinimleri, transmisyon hattı |
| 2 | Sanal devreler, analog ve sayısal haberleşme |
| 3 | ASK, FSK, PM, Çoklama, PCM, TDM, FDM |
| 4 | Sayısal veri ve vidoe için standartlar |
| 5 | İstatistiksel çoklama, zeki çoklama, ters çoklama, WDM |
| 6 | Transmisyon ortamı |
| 7 | Mikrodalga sistem tasarımı |
| 8 | Mikrodalga link tasarımı |
| 9 | MMDS, LMDS |
| 10 | Telsiz yerel halka sistemleri |
| 11 | Frekans atlama ve yayılmış spektrum |
| 12 | WLAN sistemleri, uydu |
| 13 | Optikl fiber, lazer diyotlar |
| 14 | Serbest uzay optiği |
| |
| Kaynaklar: |
| Alberto Leon-Garcia, Indra Widjaja, Communication Networks Fundamental Concepts and Key Architectures, McGraw-Hill, 2003 (International Edition), ISBN: 0-07-123026-2 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada 3 saat teorik dersler olacak. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %45 |
| Final Sınavı | 1 | %55 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 2 | 10,00 | 20,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 25,00 | 25,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerine tatbik edebilme becerisi. | 0 |
| 2 | Karmaşık Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla, uygun analiz ve modelleme metodlaarını seçme ve uygulama becerilerini geliştirme. | 0 |
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, belirli şartları sağlayan gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, tasarlayabilme becerisi; bu amaçla modern tasarım metodlarını uygulamak için beceri geliştirme. | 0 |
| 4 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknikleri ve araçları tasarlama, seçme ve kullanma becerisi; bilgi teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 0 |
| 5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgil karmaşık problemlerin veya araştırma alanlarının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 0 |
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde işbirliği yaparak verimli çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 0 |
| 7 | Türkçe’de sözlü ve yazılı etki iletişim becerisi; en az bir yabancı lisan [özellikle İngilce) bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 0 |
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme becerisi, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip edebilme becerisi, sürekli güncel kalabilme becerisi. | 0 |
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 0 |
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 0 |
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |