Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Doğu Akdeniz'de Konut ve Yerleşme | ARCH 517 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı araştırma yöntemlerini kullanma becerileri |
2. Bilgiye ulaşma, sentezleme ve yorumlama becerileri |
3. Eleştirel bakış |
4. Akademik yazım ve sunum teknikleri |
5. Doğu Akdeniz genelinde ve Anadolu özelinde konut mimarisi ve yerleşmeler üzerine derin bilgi |
6. Mimarlık Tarihi alanlarında yeni yaklaşımlar ve disiplinlerarası çalışmalar konusunda güncel bilgi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, Doğu Akdeniz havzasında, modernite öncesinde, konutun biçimlenmesi ile yerleşme arasındaki ilişkide, fiziksel, çevresel etkenlerin yanı sıra siyasi, sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamın rolü, tarihsel perspektifte ve karşılaştırmalı olarak değerlendirilecektir. Doğu Akdeniz’de, günümüz siyasi sınırlarının ötesinde etkin olmuş olan güçlerin ve güç dengelerinin değişimine paralel olarak, yerleşmelerin ve konutun dönüşümü tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriği, iş yükü ve ölçme yöntemlerinin tanıtılması Giriş |
2 | Konut ve yerleşme üzerine disiplinlerarası çalışmalar, güncel yaklaşımlar ve sorunlar |
3 | Tanımlar, sınırlar, tarih, coğrafya, iklim, ulaşım ve iletişim |
4 | Başlangıçlar |
5 | Klasik Dönem (I) |
6 | Klasik Dönem (II) |
7 | Öğrenci ara sunumları ve tartışma |
8 | Helenistik Dönem |
9 | Roma Dönemi |
10 | Geç Antik Dönem-İslamın yayılışı |
11 | Bizans Dönemi |
12 | Geç Bizans-Erken Türk Dönemi |
13 | Osmanlı Dönemi |
14 | Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması |
|
Kaynaklar: |
Ders kitabı yok. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Braudel, F. The Mediterranean in the Ancient World Penguin Books, London 2002 (Eng. Translation)
Dark, K. R. Secular Buildings and the Archaeology of Everyday Life in the Byzantine Empire Oxbow 2004 9781842171059
Edwards, B. Courtyard Housing: Past, Present and Future Taylor & Francis 2006 9780415262729
Eldem, S. H. Türk Evi: Osmanlı Dönemi Türkiye Anıt Çevre Turizm Derneği, İstanbul 1984
Ellis, S. P. Roman Housing The University of Michigan 2002 9780715631966
Eski Çağ Bilimleri Enstitüsü Çağlar Boyunca Anadolu’da Yerleşim ve Konut – Bildiriler, Uluslararası Sempozyum, 5-7 Haziran’96 Ege yayınları 1999
Hales, S. The Roman House and Social Identity Cambridge University Press 2009 9780521735094
Hughes, J. D. The Mediterranean: An Environmental History Santa Barbara, California: ABC-CLIO, Inc. 2005Kuban, D. The Turkish Hayat House Muhittin Salih Eren 1995
Lavan, L., Özgenel, L., Sarantis, A. C. (eds.) Housing in Late Antiquity: From Palaces to Shops Brill 2007 9789004162280
Rabbat, N.O. The Courtyard House: From Cultural Reference to Universal Relevance Ashgate 2010 9780754638438
Üçükerman, Ö., Güner, Ş. Anadolu Mirasında Türk Evleri TC Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul 1995
Y. Sey (ed.)
Tarihten günümüze Anadolu’da konut ve yerleşme [Housing and settlement in Anatolia: a historical perspective] İstanbul: İstanbul Historical Foundation.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler araştırma ödevleri, okumalar ve bunların sunumu ve tartışması üzerinden yürütülecektir. Ayrıca dönem ödevi olarak her bir öğrencinin belirlenecek bir konu üzerinde bir bildiri yazması ve sunması beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |