Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kriminolojik Açıdan Suç ve Ceza Politikası | HUK 610 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kriminolojik teoriler ışığında suçun nedenlerini analiz etmek. |
2. Ceza politikalarının oluşum süreçlerini ve toplumsal etkilerini değerlendirmek. |
3. Suç önleme stratejileri ve ceza adaleti sistemlerini karşılaştırmalı olarak incelemek. |
4. Kriminoloji teorilerini güncel vakalar üzerinde incelemek. |
5. Öğrencilere eleştirel düşünme ve politika analizi becerisi kazandırmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, suç teorileri, ceza adaleti sistemleri, suç önleme stratejileri ve ceza politikalarının toplumsal etkileri ele alınacaktır. Ayrıca, ceza politikalarının tarihsel gelişimi ve güncel uygulamaları da değerlendirilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kriminolojiye Giriş ve Suç Kavramı |
2 | Klasik ve Pozitivist Kriminoloji Teorileri |
3 | Sosyolojik Kriminoloji Teorileri |
4 | Biyolojik ve Psikolojik Kriminoloji Teorileri |
5 | Ceza Politikalarının Tarihsel Gelişimi |
6 | Modern Ceza Politikaları ve Uygulamaları |
7 | Ara Sınav ve Vaka Analizi |
8 | Suç Önleme Stratejileri ve Politikaları |
9 | Ceza Adaleti Sistemleri ve Reformlar |
10 | Alternatif Ceza Yöntemleri ve Restoratif Adalet |
11 | Ceza Politikalarının Toplumsal Etkileri |
12 | Uluslararası Ceza Politikaları ve Uygulamaları |
13 | Güncel Sorunlar ve Gelecek Perspektifleri |
14 | Genel Değerlendirme ve Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Prof. Dr. Füsun Sokullu Akıncı, Kriminoloji, Beta, İstanbul, 2025. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teorik anlatım ve sınıfta kavram tartışması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
Sözlü Sunum | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 3 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 2 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 3 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 2 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 3 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 2 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 4 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 4 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 2 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 0 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 0 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 1 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 2 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 3 |