Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ceza Muhakemesi Evreleri | HUK 593 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ceza muhakemesi sürecinin evrelerini ve bu evrelerin işleyişini kavramak. |
2. Her bir evrede yer alan işlemleri ve ilgili hukuki düzenlemeleri analiz etmek. |
3. Tarafların hak ve yükümlülüklerini değerlendirmek. |
4. Uygulamadaki sorunları tespit ederek çözüm önerileri geliştirmek.? |
5. Ceza muhakemesinde kanun yollarına ilişkin ortaya çıkan sorunları analiz etmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ceza muhakemesindeki evreler, bu evrelerdeki işlemler, görevli makamlar, tarafların hak ve yükümlülükleri ile uygulamada karşılaşılan sorunlar ele alınacaktır.? |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ceza Muhakemesi Hukukuna Giriş ve Temel Kavramlar |
2 | Ceza Muhakemesinin İlkeleri ve Kaynakları |
3 | Soruşturma Evresi: Başlangıcı ve Savcının Rolü |
4 | Soruşturma Evresi: Kolluk Görevleri ve Yetkileri |
5 | Soruşturma Evresi: Müdafiin Rolü ve Hakları |
6 | Soruşturma Evresi: Koruma Tedbirleri |
7 | Soruşturma Evresi: İddianame ve Kovuşturmaya Yer Olmadığı Kararı |
8 | Ara Sınav ve Vaka Analizi |
9 | Kovuşturma Evresi: İddianamenin Kabulü ve Duruşma Hazırlığı |
10 | Kovuşturma Evresi: Duruşmanın Yürütülmesi ve Delil Toplama |
11 | Kovuşturma Evresi: Hüküm ve Hüküm Türleri |
12 | Kanun Yolları: İtiraz, İstinaf ve Temyiz |
13 | Kanun Yolları: Olağanüstü Kanun Yolları ve Bireysel Başvuru |
14 | Genel Değerlendirme ve Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Nur CENTEL/Hamide ZAFER, Ceza Muhakemesi Hukuku, 22. Bası, Beta: İstanbul, 2024. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teorik anlatım ve sınıfta vaka analizi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
Sözlü Sunum | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 2 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 2 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 3 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 3 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 3 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 3 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 2 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 2 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 0 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 0 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 4 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 3 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 3 |