Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamu Hukukunun Temelleri | HUK 569 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kamu hukukunun temel kavramlarına aşinalık kazanmak |
2. Modern devlet ışığında kamu hukukuna farklı bir açıdan yaklaşmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, kamusal alan-özel alan ve devlet-sivil toplum ayrımının hukuki ve politik gelişiminin kamu hukuku-özel hukuk ayrımını ne şekilde belirlediğini araştırarak günümüz kamu hukuku kategorilerinin orijinlerini ortaya çıkarmaya çalışmaktadır. Modern kamu hukuku kategorilerinin tarihselliğini ortaya koyup gelecekte alabileceği biçimleri araştırmak da dersin amaçları arasındadır. Bu amaçla, modernleşme, hukuk devleti, kamu yararı, genel irade, insan hakları, piyasa, sivil toplum kavramlarına dersin konuları arasında yer vermek gerekmiştir. Pozitivist bakış açısından sıyrılarak özellikle anayasa hukuku, idare hukuku ve ceza hukukunun teorik temellerine diğer sosyal bilimler perspektifinden de bakabilmeyi sağlamak dersin başarı ölçütleri arasındadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kamu Hukukunun Doğuşu - I |
2 | Kamu Hukukunun Doğuşu - II |
3 | Modern Devlet Kavramı Işığında Kamu Hukuku - I |
4 | Modern Devlet Kavramı Işığında Kamu Hukuku - II |
5 | Kamu Hukukunda Devlet Kavramı - I |
6 | Kamu Hukukunda Devlet Kavramı - II |
7 | Devlete İlişkin Teoriler - I |
8 | Devlete İlişkin Teoriler - II |
9 | Kamu Hukukunda Anayasa ve Normlar - I |
10 | Kamu Hukukunda Anayasa ve Normlar - II |
11 | Kamu Hukukunda Yürütme Organı - I |
12 | Kamu Hukukunda Yürütme Organı - II |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Martin Loughlin, Kamu Hukukunun Temelleri, (Çev. Dilşad Çiğdem Sever), Dipnot Yayınları |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |