Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürdürülebilir Kentsel Yenileşme | KENT 641 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sürdürülebilirlik kriterlerini farklı yenileme projelerine uygulama. |
2. Sosyal, ekonomik ve fiziksel verileri analiz etme ve sentezleme. |
3. Etik değerlere dayalı mekânsal müdahale önerileri geliştirme. |
4. Üretken yapay zeka ile planlama araçları arasında ilişki kurma. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde kentsel yenileme yaklaşımlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Fiziksel, sosyal, ekonomik ve çevresel boyutlarıyla kent içi dönüşüm alanları incelenerek, mevcut yapı stokunun korunması, toplumsal adaletin sağlanması ve ekolojik duyarlılık konuları bütüncül bir yaklaşımla ele alınır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentsel yenilemeye ve sürdürülebilirliğe giriş |
2 | Tarihsel gelişim ve temel politikalar |
3 | Sosyal sürdürülebilirlik ve toplum |
4 | Alan analizine giriş |
5 | Doğa temelli çözümler |
6 | Katılım ve birlikte planlama |
7 | Yapay zeka ve veri ile planlama |
8 | Ara sunumlar |
9 | Finansal çözümler ve uygulama yolları |
10 | Afet ve iklimle başa çıkma |
11 | Kültürel miras ve kimlik |
12 | Manifesto yazımı ve AI ile tasarım |
13 | Final proje çalışmaları |
14 | Final sunumları |
|
Kaynaklar: |
Roberts, P., Sykes, H., & Granger, R. (Eds.). (2017). Urban Regeneration.
Couch, C., Fraser, C., & Percy, S. (2003). Urban Regeneration in Europe.
UN-Habitat (2020). World Cities Report. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, seminer, stüdyo ve grup tartışmalarını içeren karma bir öğretim yaklaşımıyla yürütülür. Her öğrenci dönem boyunca hem bireysel hem de grup projeleriyle değerlendirilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |