PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kültür ÇalışmalarıELL 67113 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Önemli kültürel metinler ve bunların etkileşimleri hakkında bilgi edinme;
2. 2. Kültürel çalışmalarla ilgili çeşitli eleştirel bakış açıları geliştirme
3. 3. İlgili konularda eleştirel, bilimsel yazılar üretme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Kültür çalışmaları sürekli gelişen bir alan olduğundan, bu iki ders öğrencilerin yeni ve büyümekte olan çalışma alanlarında derinlemesine bilgi edinmelerine ve kültürel çalışmalarda eleştirel ve kuramsal bir bakış açısı geliştirmelerine olanak sağlayacaktır. Seçme Konular derslerinde üzerinde derinlemesine durulabilecek olan güncel gelişmeler, demografi ve kültürel değişimler; iklim ve çevre konuları; ideolojiler ve inanç sistemleri; bilgi teknolojilerinin yerel, bölgesel ya da küresel ekonomi ve politikaya etkisi; ya da diğer Kültür Çalışmaları derslerinde daha genel olarak değinilen, yeni ortaya çıkan konuları kapsar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kültür çalışmalara giriş
2Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması
3Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması
4Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması
5Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
6Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
7Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
8Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
9Ara Sınav
10Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması
11Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması
12Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması
13Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır.
 
Diğer Kaynaklar:
.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı, sunular. Öğrencilerin tüm derslere katılmaları önerilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%40
Final Sınavı1%40
Sınıf Tartışmaları1%10
Sunum1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)22,004,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)124,0048,00
6Ev ödevleri53,0015,00
7Sınavlara Hazırlık52,0010,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)19,009,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)16,006,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)112,0012,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. 3
2Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. 3
3Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır.1
4Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır.1
5Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir.4
6Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.1
7Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır.3