PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İktisadi ve Finansal Veri AnaliziECON 104111 + 225,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gerçek zamanlı ekonomik veri türleri, veri sıklığı, eğilim ve mevsimsellik hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2. Frekans tabloları oluşturabilecektir.
3. Merkezi eğilim ölçülerini hesaplayabilecek ve değerlerini detaylı olarak inceleyebilecektir.
4. Dağılım ölçülerini hesaplayabilecek ve bunların etkilerini detaylandırabilecektir.
5. Uygun dağılımları kullanarak temel olasılık problemlerini çözebilecektir.
6. Bağımsız örneklerde farklı örnekleme yöntemlerini tartışabilecektir.
7. Popülasyon parametreleri için nokta tahmin edicileri tahmin edebilecektir.
8. Popülasyon parametreleri için tahmin aralığı tahmin edebilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, ekonomik verilerin temel özelliklerini analiz etmek için temel matematiksel, grafiksel ve istatistiksel ampirik araçların tanıtılmasını sağlar. Ders; veri türleri (zaman serisi, kesit veri, panel veri, veri sıklığı), verilerin grafiksel gösterimi, frekans tabloları, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, ekonomik politika değişimi ve veri türetme mekanizmasında değişiklik, stokastik ve deterministik eğilim (mevsimsellik), olasılık ve olasılık dağılımları konularını içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Veri Türleri ve Alternatif Veri Türlerini İncelemek için Grafiksel Araçlar
2Fonksiyonlara Giriş: Doğrusal Fonksiyonlar ve Grafikler
3Polinom ve Rasyonel Fonksiyonlar ve Grafikler
4Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar ve Grafikler
5Trigonometrik Fonksiyonlar ve Grafikler
6Dağılma Ölçüleri
7Ara Sınav
8Merkezi Eğilim Ölçüleri
9Frekans Tabloları: Grafikler, Sunum
10Veri Ara Kestirimi
11Mevsimsellik ve Eğilim Analizi
12Olasılık Teorisine Giriş
13Örnekleme Yöntemleri ve Dağılımları
14Nokta Tahmini ve Aralık Tahmini
 
Kaynaklar:
1. Eric J. Craig (2012), Statistics and Data Analysis for Social Science, Allyn Bacon. 2. Garry Koop (2009), Analysis of Economic Data, Wiley. 3. Newbold, Carlson &Thorn (2010), Stat for Bus. Economics, Pearson.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teori: Haftada 2 ders. Haftada bir ders bilgisayar uygulaması yapılmaktadır. Ödevler: Gerçek zamanlı veri ile temel istatistiksel analiz. Eviews (Econometrics Views) ve Excel gereklidir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Haftalık Çalışmalar4%20
Derse Devamsızlık1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.4
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.4
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.4
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.0
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.3
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.3
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.3
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.0
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.0
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.3
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.0