PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tasarım ve Yapım YönetimiDSGN 6193 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, karmaşık proje ortamlarında tasarım ve inşaat yönetiminin temel ilkelerini eleştirel bir bakışla analiz edebilecek ve uygulayabilecek düzeye geleceklerdir. Tasarım ve inşaat süreçleri boyunca paydaşların koordinasyonu, sözleşmeler, risk yönetimi, değer mühendisliği ve kalite kontrol gibi disiplinlerarası süreçleri yönetme becerisi kazanacaklardır. Öğrenciler, stratejik karar alma, kaynak planlaması, zaman ve maliyet yönetimi ile proje teslim sistemleri konusunda yetkinlik geliştireceklerdir. Ayrıca, kuramsal çerçeveleri gerçek dünya uygulamalarıyla bütünleştirme, dijital araçlar ve işbirlikçi yöntemler kullanarak proje performansını, sürdürülebilirliği ve iletişimi artırma becerisi edineceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimari tasarım sürecinin yönetim ilkelerinin içeriği ve kapsamını, yapı / inşaat sürecini ve paydaşları da içeren etkileşimlerini kapsamaktadır. Ders ayrıca tasarım yönetimi kavram ve yöntemlerini, proje dağıtım sistemlerini, sözleşmeleri, değer mühendisliğini, risk yönetimini, tasarım ve inşaat planlamasını, proje organizasyonu ve tasarım, yapım, inşaat süreçlerinde bilgi, zaman, maliyet, kalite ve risk yönetimini de içerir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka asağıdaki alanlarda kullanılabilir: - Tema tasarımı ve görselleştirme - Takvim ve maliyet planlaması desteği - Sözleşme taslak hazırlığı ve gözden geçirme.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1 Giriş, Tasarım ve yapım yönetimi kavramları ve yöntemleri
2Proje Organizasyonu / Entegre tasarım ekipleri
3Proje Planlaması
4Proje İzleme
5Proje Kontrolü
6Bilgi yönetimi
7Zaman yönetim
8Toplam kalite yönetimi + Kalite yönetimi
9Maliyet yönetimi
10Zaman maliyet dengesi denge - bileşen analizi
11 Risk yönetimi
12Proje teslim sistemleri için prensipler
13İnşaat Sözleşmeleri
14Değer mühendisliği / Tartışma
 
Kaynaklar:
Winch, G.M., Managing Construction Projects, Wiley –Blackwell Publications, 2nd ed. Iowa, 2009 978-1405184571 Fellows, R., Liu, A., Research Methods For Construction, 3rd ed., Blackwell 2008 978-1405177900 Emmit, S. Design Management for Architects, 2nd ed. Wiley 2014 978-1-118-39446-5
 
Diğer Kaynaklar:
Winch, G.M., Managing Construction Projects, Wiley –Blackwell Publications, 2nd ed. Iowa, 2009 978-1405184571 Cretu, O., Stewart, R., Berends,T. Risk Management for Design and Construction Wiley 2011 978-0-470-63538-4
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, tartışmalar yoluyla etkileşimli olarak yürütülmektedir. Anlatıma dayalı dersler sınırlı tutulmaktadır. Bunun ötesinde, öğrencilerin bilgi paylaşımı yoluyla araştırma temelli bir anlayış ve öğrenme süreci geliştirmeleri teşvik edilmektedir. Eleştirel okuma ve araştırma yapma, öğrencilerden beklenen başlıca hazırlıklardır. Sunumlar ve açık tartışmalar, bilgi paylaşımı ve etkileşimli öğrenme için kullanılan başlıca araçlardır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Proje Sunumları2%20
Final Projesi1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım alanındaki güncel kavramlar, tartışmalar ve gelişmeleri içeren bilgileri, alanın gerektirdiği düzeyde özgün ve yaratıcı bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde derinleştirebilme ve alanına yenilikçi katkılar sağlayacak yeni bilgiler üretebilme.4
2Tasarım alanında geliştirilen düşünce, yöntem ve teorileri eleştirel bir yaklaşımla analiz ederek sentezleyebilme; bilimsel yöntemlerle veri toplama, analiz etme, yorumlama ve bunları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanabilme.4
3Tasarım alanıyla ilgili özgün bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilme; alanında en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak bilimsel bilginin sınırlarını genişletebilme ve alanın ilerlemesine katkıda bulunabilme.3
4Tasarım alanıyla ilgili özgün fikir, bulgu ve değerlendirmeleri akademik ortamlarda ve mesleki platformlarda açık ve sistematik bir biçimde sunabilme, tartışabilme ve alanındaki yetkinliğini savunabilme.3
5Tasarım alanındaki özgün çalışmaları bağımsız olarak planlayıp yönetebilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini üst düzeyde kullanarak tasarım süreçlerini etkin şekilde yürütme ve sonuçları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.3
6Çok disiplinli araştırma ortamlarında evrensel, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulundurarak liderlik yapabilme, karşılaşılan sorunları çözmede stratejik kararlar alabilme, akademik çalışmalarda sosyal ve etik sorumlulukları göz önünde tutarak özgün sonuçlar üretebilme.2
7En az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde İngilizce kullanarak, tasarım alanındaki uluslararası literatürü takip edebilme, akademik ve mesleki iletişim kurabilme ve çalışmaları uluslararası düzeyde etkin biçimde paylaşabilme.3