Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tasarımda Yaratıcılık | DSGN 614 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Disiplinlerarasılık, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı düşünme kavramlarını, tasarımda yaratıcılık bağlamında bilimsel temelleriyle birlikte kavrama becerisi geliştirmek. |
2. Sorunlara farklı bakış açıları ve anlayışlarla yaklaşabilme yetisi kazandırarak, bütüncül ve açık fikirli düşünme yetkinliğini desteklemek. |
3. Karmaşık tasarım problemlerine yönelik bilimsel akıl yürütme ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek. |
4. Ders kapsamında belirlenen konularda bağımsız ve kanıta dayalı akademik araştırma yapabilme yetkinliği kazandırmak. |
5. Ders süresince edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri temel alarak bilimsel bir makale yazma ve yapılandırma becerisi kazandırmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, yüksek lisans öğrencilerine disiplinlerarasılık, yaratıcılık ve tasarım odaklı düşünmenin kuramsal, bilimsel ve pratik boyutlarını kapsamlı bir şekilde anlama olanağı sunar. Ders kapsamında; tasarımda kanıta dayalı araştırma yaklaşımları, disiplinlerarası tasarım uygulamaları, yaratıcılık ile tasarım ve üst-disiplinlerarasılık (transdisiplinerlik) ilişkisi, çok-disiplinli yaratıcılık ve tasarım odaklı düşünme, yaratıcı sürecin çok değişkenli (multivariate) yaklaşımlarla ele alınışı ile sanat ve tasarımda yaratıcılık ve yaratıcı süreçler gibi konular incelenir. Öğrenciler, ders kapsamında ele alınan yaratıcılık ve tasarım ilişkisine dair belirledikleri bir konu üzerine bilimsel bir derleme makalesi hazırlamakla yükümlüdür. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş |
2 | Yaratıcılık, Tasarım Odaklı Düşünme ve Disiplinlerarasılık |
3 | Yaratıcılık, Tasarım Odaklı Düşünme ve Disiplinlerarasılık |
4 | Tasarım ve Yaratıcılık |
5 | Tasarım Yaratıcılığı Teorileri |
6 | Tasarım Yaratıcılığı Teorileri |
7 | Araştırma Önerisi Çalışmaları |
8 | Araştırma Önerisi Çalışmaları |
9 | Araştırma Başlığı ve İçerik Taslağı Önerisi |
10 | Açıklamalı içerik ve kaynakça: Teslim ve tartışma |
11 | Tartışma ve Kritikler |
12 | İnceleme çalışması: Birinci taslak teslimi ve sunumu |
13 | İnceleme Makelesi üzerine Tartışma ve Kritikler |
14 | İnceleme Makelesi üzerine Tartışma ve Kritikler |
|
Kaynaklar: |
Darbellay, Frederic et al. (2017). Creativity, Design Thinking and Interdisciplinarity. Springer Publishing
Taura, T. & Nagai, Y. (2011). Design Creativity. Springer Publishing
Earnshaw, R. (2016). Research and Development in Art, Design and Creativity. Springer Publishing
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, sınıf içi tartışma ve eleştirilerle birlikte, araştırma ve etkileşimli öğrenmeye dayanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 6 | %24 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %14 |
Ara Sınav I | 1 | %18 |
Ara Sınav II | 1 | %24 |
Final Sınavı | 1 | %34 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |