Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Varoluşcu Düşünce | DSGN 605 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. benliğin varlıksal sorgulaması |
2. kişisel seçimler üzerinde vurgu |
3. Özgün olmanın önemi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı kişisel gelişimin yaratıcı sürecinin araştırılmasıdır. Varoluşçu bir fenomen olarak yaratıcılığın kabullenilmesi ile bu ders yaratıcı süreci kişinin varlığını sorgulaması sırasında gerçekleştirilen hakiki ifade olarak değerlendirir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Varoluşçu düşünürler ve fikirleri |
2 | Varoluşçu düşünürler ve fikirleri |
3 | Kendi gibi olmak, özgünlük |
4 | İnsanlık |
5 | Yeni olmak/ halihazırda varolan içinde varolmayanı aramak |
6 | Bağlamsallık/gerçekleştiği yere aidiyet |
7 | Kendiliğindenlik |
8 | Anlam/şiirsel gerçeklik |
9 | Dönem projesi üzerine tartışma |
10 | Dönem projesi üzerine tartışma |
11 | Dönem projesi üzerine tartışma |
12 | Dönem projesi üzerine tartışma |
13 | Dönem projesi üzerine tartışma |
14 | Final sunum |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, anlatım ve seminerler dizisi şeklinde aktarılır |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 2 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |