Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çevre ve İnsanoğlu: Nerden Nereye | DSGN 604 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Problem çözme kavramını geliştirme |
2. Soyut düşünceyi geliştirme |
3. Görsel anlama ve yorumlama kurabilme |
4. tasarımcının kimlik bilincini ve duyarlılığını gözden geçirebilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Doğa Olarak Çevre: Olaylar ve Fenomenler Olarak Neler Oluyor; Neden, Nasıl ve Ne Zaman. Herşeyin Ortasında Nasıl Hayatta Kalıyoruz. Aslında Kimiz: Bir Biyo-Varlık. Niteliklerimiz ve Yeteneklerimiz. Fiziksel ve Sosyal Varlığımızı Nasıl Sürdürüyoruz: "Barınak" Kavramı ve Tezahürleri. İnşa Edilmiş Çevrenin Yaratılması. Sürekli Değişen Bir Çevreyle Nasıl Başa Çıkıyoruz: "Bilgi"nin Rolü. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapay zekanın kullanımının, öğrenci başarısını artırma, öğretim süreçlerini destekleme ve eğitimde dijital dönüşümü sağlama gibi konularda öğretim süreçlerine katkı sağlaması beklenmektedir. Yaratıcı süreçte yapay zekanın sınırlı ve etik kullanımı teşvik edilebilir. Öğrenciler bu araçları uygun atıf ve referansları vermek şartıyla araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerini desteklemek için kullanabilirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çevre: Yaşamın ve Olayların Tüm Olaylarının Gerçekleştiği Ortam. |
2 | İnsan: Tercüman, Haytta Kalan, Çevrenin Tercümanı |
3 | İnsanın Çevre ile ilişkisinin ve etkileşiminin yararları ve zararları |
4 | İnsanın kendi türünden olan diğerleri ile ilişkisi ve etkileşiminin yarar ve xararları |
5 | Fiziksel ve Sosyal Varoluşu Sürdürmek İçin Bir Yer Olarak "Barınak" Kavramı. |
6 | İnsanın Varlığı: 'Yaşamak' ve 'İhtiyaçlar, Faaliyetler ve Cevaplar' Süreçleri. |
7 | İnsanın Varlığı: “Yaşayan Mekan İçine Aktarım Süreci. |
8 | İnsanın Varlığı: Antropometrik ve Ergonometri Olarak 'Yaşayan' Fiziksel Nitelikler |
9 | İnsanın Varlığı: Mekanların Sınırlara, Maddi ve Somut Olmayan Çözümlere Göre Çözümlenmesi |
10 | İnsanın Varlığı: Mekânın Soyut Nitelikleri. |
11 | İnsanın Varlığı: Mekânın Fiziksel Nitelikleri. |
12 | İnsanın Varlığı: Mekânın Zamansal Yönleri. |
13 | Çevrenin Varlığı:Çevre hakkında Öğrenilecekler |
14 | Çevrenin Varlığı: Çevre hakkında düşünecek şeyler. |
|
Kaynaklar: |
DÜZGÜNEŞ, ARDA ALL ABOUT US AND WHERE WE LIVE. METU DEPT OF ARCH. PRINTING WORKSHOP 2005 975-429-238-8 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
haftada 1 saat film gösterimi ve 2 saat teorik anlatım. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %5 |
Ara Sınav | 2 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım alanındaki güncel kavramlar, tartışmalar ve gelişmeleri içeren bilgileri, alanın gerektirdiği düzeyde özgün ve yaratıcı bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde derinleştirebilme ve alanına yenilikçi katkılar sağlayacak yeni bilgiler üretebilme. | 4 |
2 | Tasarım alanında geliştirilen düşünce, yöntem ve teorileri eleştirel bir yaklaşımla analiz ederek sentezleyebilme; bilimsel yöntemlerle veri toplama, analiz etme, yorumlama ve bunları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanabilme. | 4 |
3 | Tasarım alanıyla ilgili özgün bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilme; alanında en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak bilimsel bilginin sınırlarını genişletebilme ve alanın ilerlemesine katkıda bulunabilme. | 3 |
4 | Tasarım alanıyla ilgili özgün fikir, bulgu ve değerlendirmeleri akademik ortamlarda ve mesleki platformlarda açık ve sistematik bir biçimde sunabilme, tartışabilme ve alanındaki yetkinliğini savunabilme. | 3 |
5 | Tasarım alanındaki özgün çalışmaları bağımsız olarak planlayıp yönetebilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini üst düzeyde kullanarak tasarım süreçlerini etkin şekilde yürütme ve sonuçları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme. | 3 |
6 | Çok disiplinli araştırma ortamlarında evrensel, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulundurarak liderlik yapabilme, karşılaşılan sorunları çözmede stratejik kararlar alabilme, akademik çalışmalarda sosyal ve etik sorumlulukları göz önünde tutarak özgün sonuçlar üretebilme. | 3 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde İngilizce kullanarak, tasarım alanındaki uluslararası literatürü takip edebilme, akademik ve mesleki iletişim kurabilme ve çalışmaları uluslararası düzeyde etkin biçimde paylaşabilme. | 3 |