PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Katıların TermodinamiğiMNT 5113 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Termodinamiği faz değişikliklerine uygular
2. Gerçek sistemlerin entropisini hesaplamak için konfigürasyon ve termal entropi kavramlarını uygular.
3. Malzeme sistemlerinde faz dengeye elektrokimya kavramlarını uygular.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Katıların termodinamiği ve istatistiksel mekanizmaları. Temel kavramlar, alaşım sistemlerinin denge özellikleri, faz diyagramlarından termodinamik bilgi edinilmesi, yüzeyler ve ara yüzeyler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Termodinamiğin Birinci ve İkinci Yasalara Giriş/Tekrar
2Entropinin İstatistiksel Mekanik Tanımı
3Termodinamik İlişkiler
4Nokta Hataların Termodinamiği
5Isı kapasitesi
6Termodinamiğin Üçüncü Yasası
7Tekli Faz Diyagramları
8Gaz Karışımları ile İkili Sistemler, Yoğuşmalı Sistemler
9İkili Faz Diyagramları
10Denge
11Faz Dengesi
12Arayüz ve Yüzeylerin Termodinamiği
13Elektrokimya
14Elektrokimya
 
Kaynaklar:
1. Gaskell, D. R., Introduction to the Thermodynamics of Materials, 3rd Edition, Taylor & Francis Publishers, New York,1995, 4th edition 2003. 2. Y. Austin Chang and W. Alan Oates, Materials Thermodynamics, Wiley, 2010. 3. Hae-Geon Lee, Chemical Thermodynamics for Metals and Materials, Imperial College Press, 1999.
 
Diğer Kaynaklar:
Bulunmamaktadır.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Ödev2%10
Dönem Ödevi1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir.4
2Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği.3
3Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği.0
4Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği.1
5Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği.1
6Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği.2
7Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği.0
8En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği.3
9 Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. 3
10Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği.1
11Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık.1