Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yüzey Bilimi ve Mühendisliği | MNT 504 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, Geometrik yapı, yüzey morfolojisi, elektronik yapı, yüzey kimyasal içeriği, kinetik ve dinamik (adsorpsiyon, saçılma, titreşim, difüzyon, desorpsiyon), moleküllerin yapı ve reaktivitesi, yüzeylerde ısıl olmayan uyarılmalar, katalizler ve yüzey reaksiyonları konularını içerektir. Ayrıca, katı-katı, katı-sıvı arayüzeylerinin yanısıra metallerin, oksitlerin ve yarıiletlerin yüzeyleri tartışılacaktır. Farklı uygulamalarda yüzey gereksinimleri üzerinde durulacak ve yüzey işlemlerine (ince kaplamalar ve nanoyapılar) giriş yapılacaktır. Tasarım süreçlerine kaplama sistemlerinin dahil edilmesi. Kaplama yöntemleri hakkında genel bilgi. Korozyon ve aşınma için kaplama sistemleri. Gaz türbinleri için kaplama sistemleri. Çok katmanlı, değişken fonksiyonel kaplamalar, intermetalik bariyer kaplamalar ve ısıl bariyer kaplamalar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |