Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kent Merkezlerinde Ekolojik Tasarım (Eko-MİA) | KENT 561 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kent merkezlerinde ekolojik tasarım alanında farklı kaynaklardan gelen bilgileri değerlendirerek yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir. |
2. Kent merkezlerindeki ekolojik tasarımları çok yönlü olarak inceler ve değerlendirir. |
3. Kent merkezlerinde ekolojik tasarımın farklı boyutlardaki sonuçlarını karşılaştırır. |
4. Çevre sorunlarını kent ekolojisi açısından değerlendirir, kent merkezlerindeki ekolojik süreçlerini tanımlar. |
5. Kent merkezlerinde ekolojik tasarımlara ilişkin eleştirel sorular sorar ve çözümler sunabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste şehir merkezlerinin planlamasında şehrin konumu, iklimsel verilere bağ|ı olarak var olan doğal/ekolojik verilerin değerlendirilmesi, geliştlrilmesi, merkezlerde madde ve enerjinin tasarrufu, alt yapının çevreye duyarlı olarak sağlıklaştırılması, atıkların geri kazandırılması gibi, çevre dostu, "Sürdürülebilir Bir Merkez Planlaması" anlayışının araştırılması amaçlanmaktadtr. Kent plancısının ve kentsel tasarımcının kent merkezlerini yeniden ele alışında ve yapılı çevrenin oluşturulmasında göz önüne alınması gereken kuramsal bilgiler verilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kent ekolojisi/ kentsel ekoloji kavramları |
2 | Kentte ekolojik tasarım için sürdürülebilirlik |
3 | Kentte ekolojik tasarımın önemi ve gerekliliği |
4 | Kentte ekolojik tasarımda yeşil enerji kullanımı |
5 | Ekokent kavramı |
6 | Yeşil duvar/ bitki duvarı çözümleri |
7 | Yeşil çatı/ yeşil teras çözümleri |
8 | Kentte yenilenebilir peyzaj uygulamaları/ yenilenebilir bitki türlerinin kentsel alanda kullanımı |
9 | Kent içi yeşil ada, yeşil kuşak, yeşil kama uygulamaları |
10 | Yeşil bina uygulamaları/ yapılarda ekolojik çözümler |
11 | Yeşil ulaşım sistemi/ ulaşım sistemlerinde ekolojik çözümler |
12 | Yeşil altyapı sistemi |
13 | Kent donatımlarında ekolojik çözümler |
14 | Kent merkezlerinde ekolojik tasarımı genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Osman Ketenoğlu, Gül Nihal Tuğ, Latif Kurt Kent Ekolojisi Palme Yayınevi 2015 9786053553281
Semih Eryıldız Ekokent Gece Yayınları 1995
Besalet Pamay Kentsel Peyzaj Planlaması İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları 1978
Besalet Pamay Park-Bahçe ve Peyzaj Mimarisi İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları 1979 |
|
Diğer Kaynaklar: |
M. Faruk Altunkasa Peyzaj Mühendisliği Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları 1998
Murat Zencirkıran Peyzaj Bitkileri Nobel Akademik Yayınları 2013 9786051335070 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders yüksek lisans öğrencilerine yönelik teorik bir derstir. Öğretim elemanı derslik ortamında, bilgisayar kullanarak görsel ve
sözlü sunum yapar. Öğrenciler sunum ve araştırmalar ile derse katkı sağlarlar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur. | 4 |
3 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. | 4 |
4 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
5 | Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. | 3 |
7 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir. | 4 |
8 | Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur. | 3 |
9 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir. | 4 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir. | 0 |
11 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | 3 |
12 | Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir. | 4 |
13 | Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir. | 3 |
14 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir. | 4 |
15 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir. | 3 |