PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İçten Yanmalı MotorlarME 6683 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. farklı motor tipleri için döngü analizleri yapabilirler
2. yakıt destek sistemlerini ,tutuşma sistemlerini analiz edebilirler
3. SI ve CI motor yanma sürecini bilirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

İçten yanmalı motorların temel bileşenleri ve terminolojisi, motor tasarımı ve çalışma prensipleri, örnek çözümler ve problem çözme oturumları, termokimya ve yakıtlar, hava ve yakıt emme sistemleri, yanma odası içerisindeki yakıt hareketi, içten yanmalı motorlarda hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) metodolojisi.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İçten yanmalı motorlara giriş
2Motor tasarımı ve tasarım parametreleri
3Motor tasarımı ve tasarım parametreleri
4Hava döngüleri
5Termokimya ve yakıtlar
6Termokimya ve yakıtlar
7Hava- yakıt indüksiyonu
8Hava- yakıt indüksiyonu
9Yanma odasında benzin hareketi
10SI ve CI motorlarda yanma
11SI ve CI motorlarda yanma
12IC motorların ölçümleri ve testleri
13Motor emisyonları ve kontrolü
14içten yanmalı motorlar problemlerinde HAD teknikleri,
 
Kaynaklar:
Heywood, J. B. Internal Combustion Engine Fundamentals, McGraw-Hill Education, 2nd Edition, 2018. Pulkrabek, W. W. Engineering Fundamentals of the Internal Combustion Engine, Pearson, 2nd Edition.
 
Diğer Kaynaklar:
Ganesan, V. Internal Combustion Engines, McGraw-Hill Education, 4. Baskı. Stone, R. Introduction to Internal Combustion Engines, Palgrave Macmillan, 4. Baskı.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik anlatım, örnek problem çözümü, araştırma odaklı tartışmalar ve proje bazlı öğrenme yöntemleriyle yürütülmektedir. Öğrencilerden derse aktif katılım göstermeleri, bilimsel kaynakları takip etmeleri ve dönem boyunca verilen bireysel ya da grup projeleriyle ilgili çalışmalar yapmaları beklenmektedir. Hesaplamalı analiz ve yazılım destekli çalışmalar da öğretim sürecine entegre edilmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor