PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Akışkan Gücü KontrolüME 6663 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Hidrolik bileşenler, sembolleri ve matematiksel modellemelerini bilirler
2. Basit kontrol sistemlerini tasarlama, analiz etme ve uygulama yetisi.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Hidrolik ve pnömatik sistemlere giriş, yapıları, avantajları ve limitleri. Hidrolik aktivatör tipleri, yapısal detaylar. Oransal kontrol vanaları, servo vanalar. Hidrolik devrelerin dizayn ve analizi. Pnömatik sistem bileşenleri, yönleri, akışı, pnömatik sistemde basınç kontrol vanaları.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Hidrolik bileşenler
2Hidrolik bileşenler
3Pnömatik Bileşenler
4Pnömatik Bileşenler
5Akış Güç Devreleri
6Akış Güç Devreleri
7Elektropnömatik ve Hidrolik
8Uygulama ve Bakım
9Uygulama ve Bakım
10Hidrolik Kataloglar
11Akış güç sistemleri kurmak ve ilgili ölçümleri yapmak.
12Akış güç sistemleri kurmak ve ilgili ölçümleri yapmak
13Kontrolör dizaynı
14Hidrolik bileşenlerin ve devrelerin bilgisayar yardımı ile modellenmesi
 
Kaynaklar:
Blackburn,J. F.,G.Reethof, and J. L.Shearer, Fluid Power Control, New York: Technology Press of M. I. T. and Wiley
 
Diğer Kaynaklar:
Anthony Esposito,“Fluid Power with applications”,Pearson Education Ernst, W., Oil Hydraulic Power and its IndustrialApplications, New York: McGraw Hill
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders anlatım,
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.2
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.3
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.2
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.2
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.0
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.0
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.0
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0