Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Triboloji | ME 656 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. |
2. |
3. |
4. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Triboloji; conta ve salmastra gibi akışkan sızdırmazlık sistemlerinin tasarımı, göreli hareket halindeki yüzeylerin yağlanması yoluyla sürtünme ve aşınmanın azaltılması ile ilgilenir. Rulman yapısı ve akışkan akışının doğası, taşınabilecek yükleri belirler. Sistemlerin hidrostatik sıkıştırmalı film ve elastohidrodinamik yağlama olarak modellenmesi, başlangıçta sonsuz, ardından sonlu yapılar şeklinde incelenecektir. Gaz (hava) ile yağlanan sistemler ve temas bölgesinde deformasyonun meydana geldiği yuvarlanma teması içeren hareket türleri özel sistemler olarak ele alınacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
|
Kaynaklar: |
No Specific Textbook. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Stachowiak, G., & Batchelor, A. W. (2013). Engineering tribology. Butterworth-heinemann.
Stachowiak, G., & Batchelor, A. W. (2004). Experimental methods in tribology (Vol. 44). Elsevier. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, haftada üç saat olacak şekilde, tekrar saati olmadan tasarlanmıştır. Ders için belirlenmiş bir ders kitabı bulunmamaktadır. Bunun yerine, öğrencilerin başvuru kaynaklarını okumaları teşvik edilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %15 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ara Sınav | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 0 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 0 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |