Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mekanizmaların Sentezi | ME 633 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. mekanik sistemlerin tasarımı hakkında bilgi sahibidir. |
2. kompleks sentez problemi denklemlerini türetebilir |
3. bir mekanik problem için amaç fonksiyonu ve kısıtları belirleyebilir |
4. optimizasyon yöntemlerini uygulayabilir ve boyutsal sonuçları yorumlayabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Mekanik tasarımda kinematik sentez ve optimizasyon. Hesaplama yöntemleri. Düzlemsel, küresel ve uzaysal mekanizmalarda fonksiyon üretme. Düzlemsel, küresel ve uzaysal mekanizmalarda hareket üretme ve yörünge üretme. Optimizasyon yöntemleri. Optimizasyon ile mekanizma tasarımı. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mekanik tasarımda kinematik sentez ve optimizasyonun rolü, hesaplama araçları |
2 | Düzlemsel mekanizmalarda fonksiyon üretme sentezi |
3 | Düzlemsel mekanizmalarda fonksiyon üretme sentezi |
4 | Düzlemsel mekanizmalarda hareket üretme sentezi |
5 | Düzlemsel mekanizmalarda hareket üretme sentezi |
6 | Düzlemsel mekanizmalarda yörünge üretme sentezi |
7 | Düzlemsel mekanizmalarda yörünge üretme sentezi |
8 | Mühendislikte optimizasyon |
9 | Amaç fonksiyonunun çıkarılması |
10 | Kısıtların belirlenmesi |
11 | Genetik algoritmalar |
12 | Optimizasyon yöntemleri ile hareket üretme |
13 | Çoklu amaç fonksiyonlu optimizasyon problemlerinin çözümü |
14 | Çoklu amaç fonksiyonlu optimizasyon problemlerinin çözümü |
|
Kaynaklar: |
McCarthy, J. Michael, Soh, Gim Song, Geometric Design of Linkages, Springer, New York, 2011, 978-1-4419-7892-9 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders, ödevler ve proje. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 2 | %20 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 3 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 2 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 2 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |